Εκτός κάδρου οι αυξήσεις διοδίων για το 2023 – Απαραίτητη η αντικατάσταση της γέφυρας Βαρυμπόμπης
Η αλλαγή του αυτοδιοικητικού χάρτη έχει φέρει ανησυχίες στον τομέα των μεγάλων έργων υποδομών. Εχθές, κατά την ανασκόπηση του πρώτου τριμήνου στο τιμόνι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ηγεσία εξέφρασε σε ποικίλους τόνους την ανάγκη συναίνεσης από τους νεοεκλεγέντες τοπικούς άρχοντες, με στόχο την υλοποίηση των έργων και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.
«Δεν πρέπει να χάσουμε τον χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος. Στάθηκε, δε, ιδιαίτερα στο έργο της Γραμμής 4, βάζοντας στο επίκεντρο τις υφιστάμενες προσφυγές για τις οποίες αναμένεται η απόφαση της Δικαιοσύνης, στον ΒΟΑΚ εναντίον της χάραξης του οποίου έχουν προσφύγει δύο δήμοι, που αλλάζουν χέρια, ζητώντας την ακύρωση της ΜΠΕ, αλλά και το έργο της λεωφόρου Κύμης.
Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι η πρόθεση του Υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά».
Ανάγκη αντικατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης
Ένα από τα crash tests των νέων ισορροπιών που θα διαμορφωθούν αναμένεται να είναι η δρομολογούμενη αντικατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, η οποία φτάνει στην εξάντληση του ορίου ζωής της. Πρόκειται, όπως εξηγήθηκε, για μία επιβαρυμένη στατικά γέφυρα, που πρέπει να κατεδαφιστεί και να αντικατασταθεί.
Η αναγκαιότητα του έργου, το οποίο αποτελεί συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου και θα χρηματοδοτηθεί από το δημόσιο, επισημαίνεται από την ηγεσία του Υπουργείου, πως δεν συνδέεται με το ζήτημα των διοδίων. Υπενθυμίζεται πως η μη εγκατάσταση των σταθμών διοδίων «ισοσταθμίζεται» από το δημόσιο, το οποίο καταβάλει ετησίως στον παραχωρησιούχο αποζημίωση περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Στη συντήρηση υφιστάμενων υποδομών αναφέρθηκε και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, θέτοντας σε προτεραιότητα τις γέφυρες. Όπως είπε, πιθανότατα εντός της εβδομάδας, θα προχωρήσει η έκδοση Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη συγκρότηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών.
Παράλληλα, έχει προετοιμαστεί και το ηλεκτρονικό Εθνικό Μητρώο Γεφυρών. Μέσω της ψηφιακής εφαρμογής θα γίνεται η πλήρης καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών για τη συντήρηση και λειτουργία των γεφυρών από τους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση της εφαρμογής του Κανονισμού.
Αυξήσεις διοδίων από το 2024
Ως προς το ζήτημα των αυξήσεων στα διόδια των αυτοκινητόδρομων της χώρας, που ζητούσαν μετ’ επιτάσεως μετά τις εκλογές οι παραχωρησιούχοι, εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού, ο κ. Ταχιάος αποκάλυψε πως τα αιτήματα έχουν αποσυρθεί μετά τις μεγάλες καταστροφές στη Θεσσαλία. Ειδικότερα, οι εταιρείες που συμμετέχουν στις παραχωρήσεις δεν έχουν εγείρει θέμα επανόδου στις συζητήσεις για το 2023, που είχαν ξεκινήσει πριν τη βιβλική καταστροφή εξαιτίας του Daniel.
Σημείωσε, όμως, πως «για το 2024 προφανώς θα τεθεί θέμα, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει πρόθεση για απαίτηση αθροιστικής αύξησης. Υπάρχει κατανόηση της πραγματικότητας».