Επιδόσεις ελαφρώς καλύτερες σε σχέση με την πολύ καλή περσινή χρονιά του 2024 καταγράφει η αεροπορική εταιρεία KLM Royal Dutch Airlines, η οποία ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα και παράλληλα χαράσσει σχέδια για ενίσχυση της παρουσίας της στις αερομεταφορές. Ικανοποιητικές πληρότητες και σταδιακή αύξηση της ζήτησης, με αιχμή την εκπαίδευση και το business.
Με αφορμή εκδήλωση για τα 95 χρόνια συνεχούς παρουσίας στη χώρα μας, ο κ. Γιάννης Πανταζόπουλος, Regional Manager της Air France – KLM για Ελλάδα, Τουρκία και Κύπρο, στο περιθώριο της εκδήλωσης αναφέρθηκε στις ικανοποιητικές πληρότητες που ξεπερνούν το 90% και στον προγραμματισμό των πτήσεων για το 2026. Στην παρούσα φάση η KLM έχει 4 απευθείας δρομολόγια θερινά και 3 χειμερινά. Συνδέει, επίσης, το διεθνές αεροδρόμιο του Άμστερνταμ με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, το Ηράκλειο. Μάλιστα στην Αθήνα έχει ισχυρή παρουσία με 3 πτήσεις ημερησίως,
Ο ίδιος μίλησε για την υψηλή ζήτηση που καταγράφει η Ολλανδία και το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ από την Ελλάδα, καθώς όπως είπε, το 60% περίπου των επιβατών που ταξιδεύουν είναι για δουλειές, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο του Schiphol Άμστερνταμ, αποτελεί παγκόσμιο κόμβο. Σημαντικό μερίδιο καταλαμβάνουν οι μετακινήσεις επιβατών από τον κλάδο της ναυτιλίας, ενώ σταδιακή αύξηση καταγράφουν οι αεροπορικές μετακινήσεις για εκπαιδευτικούς λόγους, λόγω της οργανωμένης και αξιόλογης πανεπιστημιακής κοινότητας, την οποία επιλέγουν όλο και περισσότεροι φοιτητές από την Ελλάδα.
Αναφορικά με τις επενδύσεις που αφορούν στην πράσινη ενέργεια, ο κ. Πανταζόπουλος τόνισε τη δέσμευση της εταιρείας μέχρι το 2030 να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά επιβάτη-χλμ. κατά 30%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Την ίδια στιγμή η εταιρεία δεσμεύεται να χρησιμοποιεί 10% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα έως το 2030, πολύ πάνω από την απαίτηση του 6% στις αναχωρούσες ευρωπαϊκές πτήσεις. «Η αυξημένη χρήση του SAF (Sustainable Aviation Fuel – βιοκαύσιμα) είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων» ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας ότι η KLM επενδύει σε μια μεγάλη μονάδα παραγωγής καυσίμων SAF στην Ολλανδία.
Η KLM, αεροπορικός μεταφορέας της Ολλανδίας, πραγματοποιεί 161 δρομολόγια σε όλο τον κόσμο, 69 στην Ευρώπη και 92 προς τις υπόλοιπες περιοχές του πλανήτη.
Φέτος το καλοκαίρι πρόσθεσε έξι νέες διαδρομές από τον κόμβο Schiphol του Άμστερνταμ, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων μεγάλων αποστάσεων προς το Σαν Ντιέγκο και το Τζόρτζταουν στη Γουιάνα, με μια πτήση προς το Χαϊντεραμπάντ στην Ινδία που αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.
Νέοι προορισμοί μικρών αποστάσεων είναι η Λιουμπλιάνα, το Έξετερ και το Μπιαρίτς. Η KLM προσθέτει επίσης συχνότητες σε μακρινές διαδρομές από το Άμστερνταμ προς το Λας Βέγκας, την Οσάκα, το Τόκιο Ναρίτα, το Έντμοντον και το Κέιπ Τάουν. Στο δίκτυο της μικρών αποστάσεων, έχουν προστεθεί επιπλέον πτήσεις προς το Μπέλφαστ, το Πόρτο, τη Βαρκελώνη, το Σπλιτ και την Κρακοβία. Σε μια άλλη κίνηση, η KLM ενοποίησε τις πτήσεις της προς το Μιλάνο στο αεροδρόμιο Λινάτε, το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο της πόλης από τον αερολιμένα Μαλπένσα, όπου τα δρομολόγια του αερομεταφορέα έχουν διακοπεί.
Με αφορμή την επέτειο 95 χρόνων συνεχούς παρουσίας στην Ελλάδα, αξίζει να σημειωθεί, ότι η ιστορία της ξεκίνησε στις 2 Οκτωβρίου 1930, όταν η Αθήνα εντάχθηκε επίσημα στο δίκτυο της εταιρείας, αρχικά ως ενδιάμεσος σταθμός στη διαδρομή από την Ολλανδία προς την Ανατολή. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο από εκείνη την εποχή είναι ότι το 1931 ένα απλό εισιτήριο από το Άμστερνταμ προς την Αθήνα κόστιζε 316 φιορίνια, ποσό που αντιστοιχούσε περίπου σε εννέα εβδομαδιαίους μισθούς ενός λιμενεργάτη, ο οποίος τότε κέρδιζε μόλις 35 φιορίνια την εβδομάδα.
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Αθήνα εντάχθηκε στη γραμμή Άμστερνταμ–Κάιρο, μέσω Μασσαλίας και Ρώμης, και από τότε παραμένει σταθερό κομμάτι του παγκόσμιου δικτύου της KLM.