No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο 50% μειώθηκε το ποσοστό των προσφορών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Ο τζίρος ενισχύθηκε περίπου κατά 8% ενώ οι τιμές κινήθηκαν οριακά ανοδικά

ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ από ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
18/07/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
ΔΙΜΕΑ: Στο «μικροσκόπιο» 9 σούπερ μάρκετ και 15 βιομηχανίες για περιθώρια κέρδους

Πτώση κατά 25% σημείωσαν οι προσφορές των επιχειρήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η υποχώρηση των προσφορών πιστοποιείται από την εταιρεία ερευνών NielsenIQ η οποία έδωσε στη δημοσιότητα ένα μέρος από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε. Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ερευνών του λιανεμπορίου κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σε ότι αφορά τα επίπεδα ανταγωνισμού και την απόκλιση των τιμών. Πάντως οι αλυσίδες ανάλογα με την πελατειακή τους βάση διαμορφώνουν νέους κωδικούς προϊόντων σε σχέση με τις άλλες αλυσίδες. Έτσι ένα σημαντικό κομμάτι του λιανεμπορίου παραμένει στο ημίφως.

Ωστόσο η NielsenIQ καταγράφει μια αισιόδοξη νότα του λιανεμπορίου με την αύξηση του κύκλου εργασιών στα επίπεδα του 7,9% στο πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 6,5%. Αποδομώντας αυτή την θετική τάση σε εξέλιξη όγκων πωλήσεων και μέσης τιμής, είναι εμφανές ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξή των FMCGs (5,4%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους πιο μετριοπαθώς, κατά 1,1%.

Αναλύοντας τα δεδομένα της αγοράς περαιτέρω, ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων & ποτών υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+2,4%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα Προϊόντα Φροντίδας του Σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -3,2%, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς κατά -2,6%. Η πτώση των τιμών σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς επιβάλλονται μετά τη πτώση του τζίρου με αποτέλεσμα η υποχώρηση των τιμών είναι μία διέξοδος για να ανακτηθεί η χαμένη ζήτηση.

Οι προσφορές των προϊόντων

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες και έχοντας πλέον διανύσει το πρώτο μισό της χρονιάς, είναι εμφανές ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας έχουν σημαντική επίδραση στην προωθητική στρατηγική των προμηθευτών, με την προωθητική ένταση για το σύνολο των επώνυμων (branded) προϊόντων να έχει μειωθεί περαιτέρω, από το 68,6% που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, στο 51,3%. Μάλιστα η μείωση αυτή παρατηρείται κατ’αναλογία σε όλους τους προωθητικούς τύπους, όπως τους ορίζει η NielsenIQ, ήτοι TPR (Temporary Price Decrease), Bonus Pack & Gift on Pack.

Τα PL δεν κέρδισαν έδαφος

Η μείωση ωστόσο των προωθητικών των επώνυμων προϊόντων δεν έχει δώσει ώθηση στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως θα περίμενε κανείς, καθώς αυτό παραμένει σταθερό, στο 24,5%.

Με βάση τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης top line ανάλυσης, που διεξήχθη από τον Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Consultant της NielsenIQ, διαφαίνεται πως τα επώνυμα προϊόντα προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικά έναντι των PLs, όσον αφορά στον παράγοντα της τιμής, ακολουθώντας σε σημαντικό βαθμό στρατηγικές EDLP (Every day low price), και προσπαθώντας να διατηρήσουν συγκεκριμένα price gaps. Συγκεκριμένα σε κατηγορίες που πραγματοποιούν το 50% του τζίρου των FMCGs, ενώ καταγράφεται μείωση στην προωθητική ένταση των επώνυμων προϊόντων, ταυτόχρονα παρατηρείται μείωση της απόστασης των μέσων τιμών μεταξύ PL και των επώνυμων προϊόντων. Σε αυτή την ομάδα κατηγοριών συμπεριλαμβάνονται ο ελληνικός καφές, τα συσκευασμένα τυριά, οι μπύρες, τα μαλακτικά ρούχων, οι βρεφικές πάνες κτλ.

Νίκος Θεοδωρόπουλος

Tags: NielsenIQΠΡΟΣΦΟΡΕΣΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

ΣχετικάΑρθρα

Prodea: Προσωρινό καθαρό μέρισμα 0,47 ευρώ ανά μετοχή
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Prodea: Αμετάβλητος ο επενδυτικός σχεδιασμός παρά τη ματαίωση της συμφωνίας με την Άκτωρ

10/09/2025
ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Εν αναμονή των ετήσιων μεγεθών του 2024
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ισχυρή άνοδος 18,1% στην οργανική κερδοφορία – Στα 134,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

10/09/2025
Διακοπές με το πρόγραμμα ΟΠΕΚΑ: Ποιοι προλαβαίνουν, μέχρι πότε οι αιτήσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται κοινωνικά επιδόματα έως 600 ευρώ

10/09/2025
Γερμανία: Η αισιοδοξία επιστρέφει στις αγορές εν μέσω πολιτικών εξελίξεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα με φόντο τα στοιχεία πληθωρισμού των ΗΠΑ

10/09/2025
Πιερρακάκης: Στη Βόρεια Ελλάδα 5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ – Νέα έργα και διεθνής αναγνώριση
Κυβέρνηση

ΥπΟικ: Πακέτο φορολογικών και αναπτυξιακών μέτρων για τα ακριτικά νησιά

10/09/2025
Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Μητσοτάκης: Η Chevron ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας

10/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΚTOR: Υπερκαλύφθηκε η ΑΜΚ – Το σχέδιο για επενδύσεις 2 δισ. σε δράση

Aktor- Prodea: Ναυάγησε συμφωνία ακινήτων 600 εκατ. ευρώ -Τι ζύγισε ο Αλ. Εξάρχου

10/09/2025
Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

09/09/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Τιμές στα ακίνητα: Η Αθήνα στην κορυφή της «κούρσας»

08/09/2025

Ναυτιλία

«Ανοιχτοί λογαριασμοί» με την Εφορία: Ποιες υποχρεώσεις πρέπει να κλείσετε μέχρι το τέλος του έτους
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ οι συναλλαγές με φορολογικούς παραδείσους

Υπό αυστηρό έλεγχο τίθενται οι ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με εταιρείες εγκατεστημένες σε 42 χώρες οι οποίες εφαρμόζουν εξαιρετικά χαμηλούς...

από Newsroom
09/09/2025
Ρεκόρ κερδών για τη Dynagas LNG: Συμβόλαια 1 δισ. δολαρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απογείωση για Dynagas LNG: Διπλάσια κέρδη, σταθερές ναυλώσεις και επενδυτική ασφάλεια

Η Dynagas LNG ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. δολαρίων στο α΄ εξάμηνο 2025, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων 0,9 δισ.  ...

από Newsroom
09/09/2025
Eξάμηνη παράταση για τη Διώρυγα Gas από τη ΡΑΑΕΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Αμερικανικά τέλη πλήττουν τις νέες παραγγελίες πλοίων

Η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρή κάμψη, με τις νέες παραγγελίες πλοίων να καταγράφουν πτώση 65% τον Αύγουστο του 2025....

από Newsroom
08/09/2025
Μύκονος: Γνωστός καλλιτέχνης και συνέταιροί του στα δίχτυα της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μύκονος: Ανησυχία για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας – Κίνδυνος μείωσης αφίξεων

Μύκονος: Η επιβολή αυξημένου τέλους επιβατών κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ ανά άτομο στη Μύκονο και τη Σαντορίνη προκαλεί έντονο προβληματισμό...

από Newsroom
08/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025
  • Prodea: Αμετάβλητος ο επενδυτικός σχεδιασμός παρά τη ματαίωση της συμφωνίας με την Άκτωρ
  • ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ισχυρή άνοδος 18,1% στην οργανική κερδοφορία – Στα 134,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.