3 εκατ. ευρώ ετησίως το όφελος του δημοσίου από το συμμάζεμα των υπηρεσιών στο νέο τοπόσημο της Πειραιώς
Ένα βήμα πιο κοντά στο μεγάλο κτηριακό ΣΔΙΤ που θα στεγάσει τη Γενική Γραμματεία Υποδομών βρίσκεται το σχήμα Intrakat – Redex. Ο διαγωνισμός για τη νέα βιοκλιματική στέγη όλων των υπηρεσιών της Γ.Γ. Υποδομών, που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια μπήκε πια στην τελική ευθεία με έναν μόνο διεκδικητή για το έργο των 112,6 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί με βάση τις αρχές του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια.
Το επενδυτικό δίδυμο πήρε το πρώτο πράσινο φως ως προς την επάρκεια και πληρότητα των δικαιολογητικών και της τεχνικής προσφοράς και μένει τώρα το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς, προκειμένου να έρθουμε πιο κοντά στις υπογραφές. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού για το νέο «πράσινο» κτήριο που θα διαμορφώσει ένα νέο τοπόσημο στην οδό Πειραιώς στο ύψος του Ταύρου.
Νέο σημείο αναφοράς στην οδό Πειραιώς
Το καινοτόμο περιβαλλοντικά κτηριακό συγκρότημα θα στεγάσει τις υπηρεσίες που σήμερα είναι διάσπαρτες σε 13 διαφορετικά κτήρια καθώς και πάνω από 900 εργαζόμενους. Το όφελος του Δημοσίου από αυτό το συμμάζεμα θα ανέλθει σε 3 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η έκταση 8.770,23 τ.μ. της οδού Πειραιώς 166 όπου θα ανεγερθεί βρίσκεται εντός των ορίων του δήμου Μοσχάτου – Ταύρου και ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Σημειώνεται ότι στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ υπό τη διαχείριση της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Προκειμένου να γίνει αυτό η σχετική έκταση, συνολικού εμβαδού 3.660,72 τ.μ., παραχωρείται για χρονική διάρκεια 30 ετών. Εκεί θα κατασκευαστεί ένας ασφαλής διάδρομος για την κίνηση των πεζών, μεταξύ του υπό ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος και του σταθμού του προαστιακού στο Ρουφ. Θα κατασκευαστεί και πεζογέφυρα επί της οδού Πειραιώς.
Το ιστορικό του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός, που διενεργείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021, αφού είχε λάβει την έγκριση της Διϋπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ στις 15 Ιανουαρίου 2023. Από τα πέντε σχήματα που αρχικώς εκδήλωσαν ενδιαφέρον, στη β’ φάση του διαγωνισμού πέρασαν οι: Αβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος – Dimand, Intrakat – Redex, ενώ το σχήμα ΤΕΚΑΛ – ALJIHADS – Μηχανική αποκλείστηκε διότι κρίθηκαν ως μη επαρκή τα επανορθωτικά μέτρα που είχε λάβει η Μηχανική.
Η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, κατά την οποία οι συμμετέχοντες συνδιαμόρφωσαν με την αναθέτουσα αρχή τις τελικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παραμέτρους του έργου, ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022. Εν συνεχεία, στις 27 Απριλίου 2023, κατατέθηκε μία μόνο δεσμευτική προσφορά από την κοινοπραξία της Intrakat με τη Redex.