ΥΠΕΞ: Ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν στην επόμενη ημέρα της Ουκρανίας με νέες συμφωνίες – Μνημόνια συνεργασίας με τη Naftogaz
Νέο βήμα στην οικονομική συνεργασία Ελλάδας και Ουκρανίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, με την υπογραφή δύο μνημονίων συνεργασίας μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων και της κρατικής εταιρείας φυσικού αερίου της Ουκρανίας, Naftogaz.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου στο Γκντανσκ της Πολωνίας, παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών Χάρη Θεοχάρη, σηματοδοτώντας, σύμφωνα με το υπουργείο Εξωτερικών, την περαιτέρω εμβάθυνση της διμερούς οικονομικής συνεργασίας στους τομείς της ενέργειας και των υποδομών.
Στο Γκντανσκ της Πολωνίας εκπροσώπησα την Ελλάδα στη Διεθνή Διάσκεψη για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή στήριξή μας προς τον ουκρανικό λαό. Υπογράψαμε Μνημόνιο Κατανόησης για την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας, ενώ πραγματοποιήθηκαν και σημαντικές… pic.twitter.com/f864pc8pkS
— Harry Theoharis (@htheoharis) June 27, 2026
Συνεργασία σε έργα ενέργειας και κρίσιμων υποδομών
Το πρώτο μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη μεταξύ της TERNA SA και της Naftogaz και αφορά την ανάπτυξη έργων φυσικού αερίου, αποθήκευσης ενέργειας, καθώς και επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Οδησσού.
Το δεύτερο μνημόνιο, μεταξύ της DP PUMPS GROUP και της ουκρανικής κρατικής εταιρείας, επικεντρώνεται στην υλοποίηση έργων υποδομών ύδατος, συστημάτων άντλησης για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και άλλες ενεργειακές εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εξωτερικών, οι δύο συμφωνίες δημιουργούν το πλαίσιο για την ενεργότερη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει αυξημένες ανάγκες λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου.
Συνέχεια της επιχειρηματικής συνεργασίας
Τα νέα μνημόνια αποτελούν συνέχεια των Συμφωνιών Εμπιστευτικότητας που είχαν υπογραφεί στις 30 Μαρτίου 2026 στο Κίεβο, κατά την επίσκεψη του υφυπουργού Εξωτερικών Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος είχε ηγηθεί ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής στην Ουκρανία.
Το υπουργείο επισημαίνει ότι η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τη σταθερή πρόοδο της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και δημιουργεί προοπτικές για την ανάληψη νέων έργων στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και της αποκατάστασης κρίσιμων δικτύων.
Τα μνημόνια υπέγραψαν, από ελληνικής πλευράς, ο εκτελεστικός διευθυντής Διεθνών Αγορών της TERNA SA, Στάθης Νάτσης, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DP PUMPS GROUP, Γεώργιος Πολέμης, ενώ τη Naftogaz εκπροσώπησε ο διευθυντής Διεθνών Σχέσεων και Ανάπτυξης Συνεργασιών, Oleksii Riabchyn.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, οι συμφωνίες αναμένεται να συμβάλουν τόσο στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας της Ουκρανίας όσο και στη διεύρυνση της παρουσίας της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας στα μεγάλα έργα ανασυγκρότησης της χώρας.
Διαβάστε επίσης: Ελλάδα-Ουκρανία: Μεγάλα ενεργειακά deals στο Κίεβο – Στο «παιχνίδι» ΤΕΡΝΑ, ΒΙΟΧΑΛΚΟ







Μ.Η.Τ. 242183