Ο ΔΕΔΔΗΕ προειδοποιεί για νέο κύμα τηλεφωνικών απατών με επιτήδειους που παριστάνουν υπαλλήλους. Τι να προσέξετε
Ο ΔΕΔΔΗΕ εξέδωσε νέα ανακοίνωση με σκοπό να προστατεύσει τους πελάτες του από αυξανόμενα περιστατικά εξαπάτησης, καθώς επιτήδειοι παρουσιάζονται ψευδώς ως υπάλληλοι ή εκπρόσωποί του. Το φαινόμενο έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις το τελευταίο διάστημα, με τους απατεώνες να αξιοποιούν τηλέφωνα από άγνωστους αριθμούς κινητής τηλεφωνίας.
Ο τρόπος δράσης των επιτηδείων
Οι ψευδοϋπάλληλοι επικοινωνούν τηλεφωνικά και ισχυρίζονται ότι ενεργούν για λογαριασμό του ΔΕΔΔΗΕ ή άλλου φορέα. Συχνά επικαλούνται δήθεν «υψηλούς λογαριασμούς» και ζητούν πληροφορίες για ηλεκτρικές συσκευές, όπως κλιματιστικά. Στη συνέχεια προσπαθούν να αποσπάσουν στοιχεία που αφορούν μετρητά ή τιμαλφή, προτείνοντας μάλιστα ραντεβού για «έλεγχο» στον χώρο των πολιτών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διευκρινίζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι:
-
Δεν ζητά ποτέ πληροφορίες που σχετίζονται με χρήματα, κοσμήματα ή προσωπικά αντικείμενα.
-
Δεν πραγματοποιεί ελέγχους κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Οι συστάσεις του ΔΕΔΔΗΕ
Η εταιρεία καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην κοινοποιούν προσωπικά στοιχεία ούτε να προγραμματίζουν συναντήσεις με άγνωστα άτομα που επικαλούνται το όνομά της. Σε περίπτωση αμφιβολίας, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ στον αριθμό 800 400 4000.
Η ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια παρόμοιων περιστατικών που έχουν καταγραφεί πανελλαδικά τους τελευταίους μήνες. Οι αρχές προειδοποιούν ότι οι τηλεφωνικές απάτες εξελίσσονται συνεχώς, με στόχο την εκμετάλλευση της ανασφάλειας των πολιτών και την απόσπαση χρημάτων.
Διαβάστε επίσης: ESET: Οι 5 πιο επικίνδυνες απάτες AI και πώς να τις αποφύγετε