Συναντήσεις Θεοδωρικάκου με προμηθευτές και λιανεμπόριο για πάγωμα τιμών στα σχολικά είδη και συγκράτηση ανατιμήσεων στα τρόφιμα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, ξεκινά νέο γύρο παρεμβάσεων απέναντι στο κύμα ακρίβειας που ταλανίζει την κοινωνία, με αιχμή τόσο τα σχολικά είδη όσο και τα τρόφιμα. Σε συναντήσεις με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ζήτησε πάγωμα τιμών στα σχολικά προϊόντα και συγκράτηση στις ανατιμήσεις τροφίμων, επιδιώκοντας να αναχαιτίσει τον πληθωρισμό ενόψει του Σεπτεμβρίου.
Σχολικά είδη: Στο «στόχαστρο» της κυβέρνησης οι φθινοπωρινές αυξήσεις
Η νέα σχολική χρονιά συνοδεύεται από αυξημένες ανάγκες για οικογένειες με παιδιά σε σχολεία και πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης συναντήθηκε με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, ζητώντας να διατηρηθούν αμετάβλητες οι τιμές σε τετράδια, τσάντες, μολύβια, χαρτικά και άλλα σχολικά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται παρέμβαση: πέρυσι, οι αλυσίδες λιανεμπορίου είχαν μειώσει τις τιμές έως και 15% μετά από αντίστοιχη προτροπή του υπουργείου. Ο φετινός στόχος είναι να διατηρηθούν αυτά τα χαμηλότερα επίπεδα και, όπου είναι εφικτό, να υπάρξουν νέες μειώσεις.
Σημαντικό είναι ότι το υπουργείο δεν περιορίζεται στα σούπερ μάρκετ αλλά σχεδιάζει συναντήσεις και με τους εκπροσώπους άλλων καναλιών λιανικής (παιχνιδάδικα, βιβλιοχαρτοπωλεία, καταστήματα ειδών ένδυσης και υποδημάτων), ώστε να σταλεί ενιαίο μήνυμα συγκράτησης σε όλη την αγορά.
Τα τρόφιμα στο μικροσκόπιο – Νέες συζητήσεις με προμηθευτές
Πέρα από τα σχολικά, στο τραπέζι των διαβουλεύσεων τέθηκε και το ζήτημα των τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες να περιορίσουν τις αυξήσεις, τονίζοντας ότι θα ακολουθήσουν συναντήσεις με προμηθευτές και βιομηχανίες τροφίμων, προκειμένου να υπάρξει ανάλογη αυτοσυγκράτηση στην τιμολόγηση.
Η εμπειρία του περασμένου έτους είναι χαρακτηριστική: από τον Οκτώβριο 2024 έως τον Ιανουάριο 2025, οι παρεμβάσεις του υπουργείου είχαν οδηγήσει σε μειώσεις τιμών σε περίπου 700 κωδικούς προϊόντων. Ο στόχος είναι να επιτευχθούν αντίστοιχα αποτελέσματα σε μια ευρύτερη γκάμα αγαθών που θεωρούνται απαραίτητα για τη διαβίωση των νοικοκυριών.
Ο «πονοκέφαλος» των διεθνών πιέσεων
Το υπουργείο αναγνωρίζει ότι οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν σημαντικές στρεβλώσεις που επηρεάζουν την ελληνική αγορά. Σημαντικές πιέσεις προέρχονται από:
-
την αύξηση στο βόειο και μοσχαρίσιο κρέας,
-
τις ανατιμήσεις στα οπωροκηπευτικά λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων,
-
την αστάθεια στις διεθνείς τιμές του καφέ και του κακάο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε τον Ιούλιο στο 3,1%, με τη μεγαλύτερη επίδραση να προέρχεται από τις υπηρεσίες: ενοίκια, ξενοδοχεία, κοινής ωφέλειας, καθώς και από την ένδυση και υπόδηση.
Κυβερνητική στόχευση
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος επιδιώκει με τις πρωτοβουλίες αυτές να ενισχύσει την εικόνα μιας κυβέρνησης που παρεμβαίνει ενεργά στην αγορά για να προστατεύσει την αγοραστική δύναμη των πολιτών. Όπως σημειώνουν στενοί συνεργάτες του, το υπουργείο θεωρεί ότι οι μέχρι σήμερα παρεμβάσεις συνέβαλαν σε κάποια αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, ωστόσο αναγνωρίζεται ότι οι πιέσεις θα ενταθούν τους φθινοπωρινούς μήνες.
Διαβάστε επίσης: Δύσκολο φθινόπωρο για τα νοικοκυριά: Έρχονται νέες ανατιμήσεις, έως 73% σε βασικά αγαθά