No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Χρήστος Σταϊκούρας: Στις Μεταφορές η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κομβικός “παίκτης” στη ΝΑ Ευρώπη

Newsroom από Newsroom
16/08/2023
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Χρήστος Σταϊκούρας: Στις Μεταφορές η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κομβικός “παίκτης” στη ΝΑ Ευρώπη

Η ολοκλήρωση των νέων υποδομών στις οδικές και σιδηροδρομικές Μεταφορές θα ενισχύσει τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδας στη ΝΑ Ευρώπη και στα Βαλκάνια, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική».

 «Αξιοποιούμε τη στρατηγική σημασία που έχουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας στον παγκόσμιο χάρτη, αλλά και τη δυναμική των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων και επενδύουμε στην ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας», τονίζει ο κ. Σταϊκούρας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει την ισχυρή βούληση να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές, ώστε σε τέσσερα χρόνια να ενισχυθεί η γεωπολιτική και γεωοικονομική θέση της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

Σχετικά με την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, ο κ. Σταϊκούρας επισημαίνει την αύξηση της ετήσιας χρηματοδότηση στον ΟΣΕ από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. Ευρώ, μέσα από την υπογραφή της συμβατικής συμφωνίας, η οποία, θέτει, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από την πλευρά του Οργανισμού.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προαναγγέλλει ότι έως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, από Οινόη μέχρι Τιθορέα, με το οποίο ολοκληρώνεται η υλοποίηση της σχετικής σύμβασης που αφορά στην εγκατάσταση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο δίκτυο.

Ο κ. Σταϊκούρας τονίζει, ακόμη, ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια και καταβάλλεται συστηματική προσπάθεια προκειμένου να μεγιστοποιείται το παραγόμενο αποτέλεσμα.

Τέλος, όσον αφορά στην ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι δρομολογείται η  προμήθεια των πρώτων 250 νέων «πράσινων» λεωφορείων στις αρχές του 2024, ενώ τους επόμενους μήνες θα εκκινήσουν οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Ερ. Υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για την ασφαλή και ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου του σιδηροδρόμου. Σε τι φάση παραλάβατε το δίκτυο και πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για την τηλε-ειδοποίηση και τη σηματοδότηση; Το τρένο θα γίνει ένα σύγχρονο μέσο μεταφοράς ανακτώντας την εμπιστοσύνη των επιβατών;

 

Απ. «Το κοινωνικό αίτημα για βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι δικαιολογημένο αφού η κατάσταση απέχει από το να μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ικανοποιητική, με σύγχρονους όρους.

Ως ενδεικτικό πρώτο βήμα της νέας προσέγγισης σημειώνω την υπογραφή συμβατικής συμφωνίας με τον ΟΣΕ, που προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο  Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις. Επιπλέον, θέσαμε ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του Οργανισμού.

Επίσης, την περασμένη εβδομάδα έγινε η παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ της σηματοδότησης του τμήματος της διπλής γραμμής από τη Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χιλιομέτρων.

Εκτιμάται δε ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, δηλαδή αυτό από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το οποίο θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα.

Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται η υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 717, δηλαδή της σύμβασης εγκατάστασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Παράλληλα υπάρχει σημαντική πρόοδος εργασιών για την υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 10005/07. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι μέχρι τέλος Νοεμβρίου, δηλαδή λίγο νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις. θα λειτουργεί σε όλο το μήκος από ΣΚΑ μέχρι την Θεσσαλονίκη το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής. Επιβάλλεται και θα δημιουργήσουμε στη χώρα μας έναν σιδηρόδρομο ασφαλή, αξιόπιστο και σύγχρονο».

Ερ. Από τις πρώτες σας κινήσεις προκύπτει ότι στις προτεραιότητες σας είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών στην Ελλάδα και η αναβάθμιση των μεταφορών. Η υλοποίηση τους εφόσον ευοδωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο. Πόσο αισιόδοξος είστε γι’ αυτό; 

 

Απ. «Στο Υπουργείο γνωρίζουμε ότι το σύστημα των υποδομών και μεταφορών αποτελεί ισχυρό προσδιοριστικό παράγοντα του ρυθμού μεγέθυνσης και ανάπτυξης της οικονομίας, της ποιότητας ζωής των πολιτών όλης της επικράτειας και, σε τελική ανάλυση, της προώθησης της συνολικής ισχύος της χώρας.

Είναι γνωστό ότι η χώρα μας, διαχρονικά, έχει κάνει σημαντικά βήματα συγκρότησης συστήματος σύγχρονων υποδομών. Η Ελλάδα βρίσκεται σε γεωγραφική, γεωπολιτική και γεωοικονομική θέση κρίσιμης σημασίας. Ανέκαθεν έπαιζε σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή.  Όμως, η θέση από μόνη της δεν αρκεί.

Γνωρίζουμε ότι το σύστημα υποδομών και μεταφορών δίνει υψηλή προστιθέμενη αξία στο ρόλο που απορρέει από τη θέση της. Την τρέχουσα περίοδο η κατάσταση του συστήματος είναι ικανοποιητική, με βεβαίως ανοικτά ζητήματα.

Τη νέα περίοδο διακυβέρνησης που έχει ανοίξει, η προσπάθεια συμπλήρωσης και αναβάθμισης των οδικών αξόνων και δικτύων καθώς και των κτιριακών υποδομών θα συνεχιστεί. Θα αναβαθμίσουμε την προτεραιότητα εκσυγχρονισμού των υποδομών στους τομείς των σιδηροδρόμων και των αεροδρομίων και βελτίωσης του συντονισμού της κυκλοφορίας κατ’ αρχήν στα δύο μεγάλα κέντρα και φυσικά την ασφάλεια και την ποιότητα των σχετικών υπηρεσιών.

Σημειώνω με έμφαση τη στροφή μας προς υποδομές αξιοποίησης των υδάτινων πόρων για αρδευτικούς και όχι μόνο λόγους σε όλη την επικράτεια, ώστε να καλύψουμε με γρήγορους ρυθμούς τις ανάγκες μας σε υποδομές σε ένα περιβάλλον κλιματικής κρίσης. Σε αυτό το πλαίσιο οι υδάτινοι πόροι θα πρέπει να αξιοποιούνται με βιώσιμο τρόπο, στον βέλτιστο βαθμό.

Επίσης, συνεχίζουμε να δίνουμε έμφαση στις διασυνοριακές συνδέσεις και την προοπτική επέκτασής τους στις χώρες των Βαλκανίων. Αξιοποιούμε την στρατηγική σημασία που έχουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας στον παγκόσμιο χάρτη, αλλά και τη δυναμική των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων και επενδύουμε στην ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, που κυριαρχεί πλέον στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα.

Οι υποδομές και οι μεταφορές μπορούν να καταστήσουν την Ελλάδα κομβικό «παίκτη» στη ΝΑ Μεσόγειο και τα Βαλκάνια. Τα ανωτέρω έχουμε την ισχυρή βούληση να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας, στην ευρύτερη περιοχή, ενισχύει τη θέση της ως  θετικό παράδειγμα, ως «παίχτη» θετικής μνημόνευσης. Το μπορούμε και θα πετύχουμε».

Ερ. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη δεκάδες μεγάλα και μικρά έργα. Είναι σε θέση να τα παρακολουθήσει το Υπουργείο ώστε να λύνονται τα προβλήματα και να προχωρούν χωρίς καθυστερήσεις και με την δέουσα επιμέλεια;

 

Απ. «Η προσπάθεια για βελτιστοποιήσεις στα πεδία της οργάνωσης και λειτουργίας του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων είναι και θα είναι συνεχής.

Πράγματι, αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές.

Πρόκειται για έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και για αεροπορικές υποδομές.

Αντιλαμβάνεστε πως σε ένα τόσο μεγάλο πακέτο έργων, μικρών και μεγάλων, προκύπτουν μικρά και μεγάλα προβλήματα.

Εργαζόμαστε εντατικά και με σχέδιο για να συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη και άμεση διαχείριση των προκλήσεων σε κάθε επίπεδο: Από τη μελέτη, τη διαγωνιστική διαδικασία, την κατασκευή, την επίβλεψη και την τελική τους παράδοση στην κοινωνία, έως και την μετέπειτα συντήρησή τους για την καλή λειτουργία τους.

Καταβάλλεται συστηματική προσπάθεια για την ανάλυση όλων των σταδίων και διαδικασιών, ώστε με απλοποίηση της γραφειοκρατίας και έξυπνες παρεμβάσεις να μεγιστοποιείται το παραγόμενο αποτέλεσμα.

Δηλαδή, τα έργα να υλοποιούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων και προϋπολογισμών, με τις καλύτερες προδιαγραφές και με διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Θεμελιώδης επιδίωξή μας είναι οι συνεργασίες και η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών και των ελληνικών πόρων, δημόσιων και ιδιωτικών, ώστε να μεγιστοποιούνται τα οφέλη για τον Ελληνικό λαό, με την παραγωγή βιώσιμων έργων υποδομής και την εξασφάλιση ασφαλών «πράσινων» μεταφορών που εδράζονται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας, ενώ παράλληλα προσφέρουν προστιθέμενη αξία στην κοινωνία και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή με νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας».

 

Ερ. Ο στόλος των οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες είναι σημαντικά γηρασμένος. Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ποιες είναι θα είναι οι παρεμβάσεις σας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών;

 

Απ. «Πράγματι, ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών είναι γηρασμένος, αφού ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι περίπου 19 έτη, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι τα 13 έτη. Αποτέλεσμα αυτού είναι να προκύπτουν πολλά προβλήματα.

Το διαπιστώσαμε με πρόσφατες επισκέψεις μας στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ, καθώς και συναντήσεις με το σύνολο των εκπροσώπων του κλάδου από όλη την Ελλάδα. Ως αρχικές απαντήσεις σε αυτά, μαζί με νέες προσλήψεις τους επόμενους μήνες, δρομολογούμε την προμήθεια των πρώτων 250 νέων «πράσινων» λεωφορείων στις αρχές του 2024, ενώ ξεκινούμε τους επόμενους μήνες και τις διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης. Η συμπλήρωση και εφαρμογή ενός συνεκτικού σχεδίου για ευφυείς και «πράσινες» μεταφορές ξετυλίγεται».


Tags: Υπουργείο ΥποδομώνΧρήστος Σταϊκούρας

ΣχετικάΑρθρα

Brain drain/Ανάγκη για μια εθνική στρατηγική επαναπατρισμού: Ποιοι Έλληνες θέλουν να επιστρέψουν
ΚΟΣΜΟΣ

EES: Ψηφιακό σύστημα συνόρων – Σε ισχύ από σήμερα στην Ελλάδα

12/10/2025
Επιστρέφει ο Δακτύλιος: Το νέο «πράσινο σήμα» και όλα όσα αλλάζουν από 13 Οκτωβρίου
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επιστρέφει ο Δακτύλιος: Το νέο «πράσινο σήμα» και όλα όσα αλλάζουν από 13 Οκτωβρίου

11/10/2025
Το σχέδιο «Καθαρή Γραμμή»: Drones, κάμερες και 24ωρη φύλαξη κατά των graffiti στα ΜΜΜ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το σχέδιο «Καθαρή Γραμμή»: Drones, κάμερες και 24ωρη φύλαξη κατά των graffiti στα ΜΜΜ

11/10/2025
Στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

11/10/2025
«Αυλαία» για diesel: Πώς οι πράσινοι κανονισμοί «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ανάκαμψη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Άλμα 20,7% στις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο

10/10/2025
Brain drain/Ανάγκη για μια εθνική στρατηγική επαναπατρισμού: Ποιοι Έλληνες θέλουν να επιστρέψουν
ΚΟΣΜΟΣ

EES: Το νέο «ψηφιακό διαβατήριο» της ΕΕ – Από τις σφραγίδες στα βιομετρικά

10/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

Την ώρα που η γεωπολιτική αβεβαιότητα σφραγίζει το 2025, η παγκόσμια ναυτιλία κρατά υψηλούς ναύλους. Η νέα έκθεση VesselsValue δείχνει...

από Newsroom
12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

Πειραιάς: Περισσότερες από 110 επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ 43 ελληνικών και 11 γερμανικών επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου θα πραγματοποιηθούν κατά τη...

από Newsroom
10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

Η Μελίνα Τραυλού επισημαίνει ότι το σχέδιο του IMO ενδέχεται να μην είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους...

από Newsroom
10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

Η Κίνα επέβαλε αντίποινα στα αμερικανικά πλοία που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια, απαντώντας στην απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών...

από Newsroom
10/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Η αγορά συναλλάγματος στρέφει το ενδιαφέρον της στη βιωσιμότητα του χρέους
  • Mεγάλη υποχώρηση στις διεθνείς τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου
  • Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός: Οι διαιτητές του ντέρμπι

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.