Αλήθεια, Δικαιοσύνη, Ασφάλεια: Ο Fahrplan για το μέλλον των ελληνικών τρένων
Η κυβέρνηση προχωρά με συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για την αναβάθμιση της ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με χρονικό ορίζοντα έως το τέλος του 2026, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Σε συνέντευξή του στο ERTNEWS, ο υπουργός τόνισε ότι βασικοί άξονες της πολιτικής του είναι η διαφάνεια, η ενίσχυση της δικαιοσύνης και η αναβάθμιση των μεταφορών, ενώ σχολίασε και τις πολιτικές προεκτάσεις της υπόθεσης των Τεμπών.
Η πορεία αποκατάστασης και η ενίσχυση της ασφάλειας
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το 80% του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης διαθέτει ήδη λειτουργική σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 το σύστημα ήταν 100% ενεργό, προτού πληγεί από τις καταστροφές στη Θεσσαλία. Η πλήρης αποκατάσταση της υποδομής αναμένεται έως το καλοκαίρι του 2026.
Παράλληλα, το υπουργείο έχει δρομολογήσει 140 νέες προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ, ενισχύοντας έτσι τις επιχειρησιακές δυνατότητες του οργανισμού. Σημαντική βελτίωση καταγράφεται και στον τομέα του ελέγχου, με τη λειτουργία τεσσάρων κέντρων ελέγχου σηράγγων και πέντε κέντρων τηλεδιοίκησης, βελτιώνοντας την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και την ασφάλεια των επιβατών.
Δικαιοσύνη και πολιτική σταθερότητα
Αναφερόμενος στο δυστύχημα των Τεμπών, ο υπουργός υπογράμμισε την εμπιστοσύνη του στη δικαιοσύνη, καλώντας σε νηφαλιότητα και αποφυγή πολιτικής εκμετάλλευσης του τραγικού συμβάντος. «Οφείλουμε να εργαστούμε με σοβαρότητα, συμβάλλοντας όλοι στο έργο της δικαιοσύνης», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανέδειξε τον ρόλο του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), ο οποίος αναμένεται να εκδώσει το πόρισμά του πριν τις 28 Φεβρουαρίου. Το υπουργείο, όπως είπε, έχει ενισχύσει οικονομικά τον οργανισμό, προκειμένου να συνεργαστεί με διεθνή ινστιτούτα και ειδικούς από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), διασφαλίζοντας ανεξάρτητη και διαφανή διερεύνηση.
Η επόμενη μέρα του σιδηροδρόμου
Σύμφωνα με τον υπουργό, η σιδηροδρομική αναβάθμιση δεν είναι απλώς υπόσχεση αλλά δεσμευμένο σχέδιο, συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και ήδη σε φάση υλοποίησης. Με το πέρας του έργου, το 2026, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα πιο σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.
«Δεν ωραιοποιούμε τις καταστάσεις, γνωρίζουμε τις διαχρονικές δυσλειτουργίες, αλλά εργαζόμαστε συστηματικά για την αντιμετώπισή τους», δήλωσε χαρακτηριστικά. Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να βελτιώσει τις υποδομές, να ενισχύσει τον έλεγχο και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Με ξεκάθαρο στόχο την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την ασφάλεια, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιχειρεί να χαράξει ένα νέο κεφάλαιο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας.
Διαβάστε επίσης: Σιδηρόδρομος: Τα διαχρονικά προβλήματα και η λύση Σταϊκούρα