No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Οι ενέργειες για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου

Newsroom από Newsroom
07/03/2024
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Σε αδιέξοδο ο ελληνικός σιδηρόδρομος-Υπό «πίεση» η Hellenic Train

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει ένα συγκροτημένο σχέδιο για την ανάταξη και τη συνολική αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου.

1ον. Ολοκληρώθηκε, τον Σεπτέμβριο του 2023, η Σύμβαση 717 για την Ανάταξη Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης στον άξονα ΠΑΘΕ/Π.

Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το τμήμα που υπολειπόταν από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα και το νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας στη Λάρισα.

Το τμήμα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, επί του οποίου τα συστήματα είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν, καταστράφηκε από τις φυσικές καταστροφές (κακοκαιρία Daniel), τον Σεπτέμβριο του 2023.

2ον. Ολοκληρώθηκε, τον Δεκέμβριο του 2023, η Σύμβαση για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών (ETCS – Level 1), επί της γραμμής.

Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκε η εγκατάσταση εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Οινόη – Χαλκίδα.

3ον. Ολοκληρώθηκαν, εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2023, σημαντικά έργα.

§  Η κατασκευή Σιδηροδρομικών Γεφυρών στο Γαλλικό Ποταμό.

§  Η εγκατάσταση του συστήματος «ΟΣΜΟΣ», δηλαδή της ενόργανης  παρακολούθησης σε 14 μεγάλες σιδηροδρομικές γέφυρες του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, με επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

§  Η λειτουργία του νέου υποσταθμού έλξης στο Περιβόλι Δομοκού.

§  Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης επί της νέας παραλλαγής γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη.

§  Η περάτωση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας κατά μήκος των σιδηροδρομικών έργων σε Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα.

4ον. Ελήφθησαν μέτρα αποκατάστασης εξοπλισμού στο δίκτυο του ΟΣΕ και υλοποιήθηκαν ενέργειες ωρίμανσης για την ανάθεση νέων έργων.

Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται:

§  Η αποκατάσταση φωτισμού, ελέγχου πυρόσβεσης και ελέγχου πεδιομέτρησης του σήματος GSM–R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας.

§  Ο έλεγχος λειτουργίας των συστημάτων συναγερμού και κλειστού κυκλώματος καμερών (CCTV) των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών, καθώς και η αποκατάσταση της ραδιοεπικοινωνίας VHF.

§  Η δημιουργία και λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) του σιδηροδρομικού δικτύου στην Κόρινθο, το ΣΚΑ, το Λιανοκλάδι, ενώ τελεί υπό ολοκλήρωση αυτό της Λάρισας.

§  Η σύνταξη τευχών δημοπράτησης του έργου της ραδιοκάλυψης GSM–R και στα υπολειπόμενα τμήματα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους για τη διασύνδεση του νέου συστήματος με αυτό που έχει ήδη εγκατασταθεί  σε τμήματα του ίδιου άξονα.

5ον. Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών.

Αυτές αφορούν την επιδομή, τα συστήματα, καθώς και τη φύλαξη των εγκαταστάσεων (ιδίως με τη χρήση «Drones»).

6ον. Ολοκληρώθηκε, τον Δεκέμβριο του 2023, η τοποθέτηση 300 καμερών συνεχούς παρακολούθησης των συρμών.

Η τοποθέτηση έγινε στις σήραγγες του Πλαταμώνα, των Τεμπών, της Όθρυος και του Καλλίδρομου, καθώς και στις δίδυμες σήραγγες των Αγίων Αναργύρων. Οι εικόνες καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο στα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων. Επίσης, εγκαταστάθηκαν κάμερες υπέρυθρης ανίχνευσης εστιών θερμότητας εντός των σηράγγων, αλλά και των συρμών που διατρέχουν τις σήραγγες.

7ον. Ενισχύθηκε, οικονομικά, ο ΟΣΕ.

Η βασική ετήσια χρηματοδότηση του Οργανισμού, από τον τακτικό προϋπολογισμό, αυξήθηκε από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των έργων συντήρησης.

Ο ΟΣΕ, από τον Ιούλιο του 2023, έχει υπογράψει για πρώτη φορά στην ιστορία του Σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο. Η σύμβαση καθορίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των δύο μερών, ενώ συνοδεύεται από πενταετές Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο καθορίζει επακριβώς τους όρους της χρηματοδότησης του Οργανισμού.

8ον. Προχωρά η μεταρρύθμιση και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού τομέα, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου, ενιαίου και σύγχρονου δημόσιου φορέα, με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ» και πυρήνα τον ΟΣΕ.

Στη νέα αυτή ανώνυμη εταιρεία, της οποίας 100% μέτοχος θα είναι το Ελληνικό Δημόσιο, εντάσσονται επιπλέον η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις).

Οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ» θα αναλάβουν πλήρως τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, καθώς και της υλοποίησης των έργων επί του σιδηροδρομικού δικτύου.

Με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες που παράγει το σημερινό μοντέλο των τριών εταιρειών, με πολλαπλές κοινές ή επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες, οι οποίες δυσχεραίνουν την ανάπτυξη ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού, συντονισμού, ανάπτυξης, συντήρησης, διαχείρισης και πλήρους ελέγχου του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), αξιολογείται το σύνολο της νομοθεσίας και των κανονισμών που διέπουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με στόχο την πλήρη εναρμόνισή τους με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Στόχος μας είναι ο νέος Οργανισμός να λειτουργήσει σε ένα υγιές περιβάλλον με σαφείς αρμοδιότητες και υποχρεώσεις για όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.

9ον. Προχωρά η οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από τις εκτεταμένες ζημιές που προέκυψαν από τον «Daniel», με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας αυτού.

Το συνολικό κόστος της μόνιμης αποκατάστασης εκτιμάται περίπου στα 450 εκατ. ευρώ και αφορά στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, του κύριου άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.

10ον. Συνεχίζονται οι ενέργειες για την εξασφάλιση συγχρηματοδότησης των έργων από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

α. Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον Αύγουστο του 2023, η χρηματοδότηση για το έργο «Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο», συνολικού προϋπολογισμού 146,5 εκατ. ευρώ.

β. Ολοκληρώθηκε, εντός του 2023, η αποπληρωμή προς τη χώρα της κοινοτικής συνδρομής, ποσού 68 εκατ. ευρώ, από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF 2014 – 2020) για τα έργα:

§  Ολοκλήρωση της νέας ηλεκτροκινούμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός.

§  Κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος.

 

11ον. Υπεβλήθη, τον Ιανουάριο του 2024, αίτημα χρηματοδότησης από το πρόγραμμα “Συνδέοντας την Ευρώπη – 2” (CEF 2, 2021 – 2027).

Το αίτημα αφορά τα εξής έργα:

§  Αναβάθμιση υφιστάμενης μονής με δυνατότητα διπλασιασμού και εγκατάσταση σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης – ETCS & ηλεκτροκίνησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

§  Εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης και ETCS του τμήματος Άνω  Λιόσια – Κιάτο (που έχουν καταστραφεί από βανδαλισμούς).

§  Ανακαίνιση και αναβάθμιση του τμήματος Αχαρνές – Οινόη του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα.

§  Αναβάθμιση της υποδομής και της επιδομής της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

§  Ολοκλήρωση της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών.

12ον. Συγκροτήθηκε, στις 18 Σεπτεμβρίου 2023, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.).

Πρώτο και επιτακτικό μέλημα, η διερεύνηση – αρμοδίως – του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Πραγματοποιήθηκε από τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. σειρά ενεργειών για τη συλλογή των αναγκαίων στοιχείων από τη Δικαιοσύνη και το σύνολο των εμπλεκόμενων σιδηροδρομικών φορέων, μεταξύ των οποίων και η ΡΑΣ.

Αναπτύχθηκε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), μετά από σχετικό αίτημα συνδρομής, στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, με σκοπό τη συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων στη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία, η έρευνα που διεξάγεται από τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ είναι παντελώς ανεξάρτητη από τη δικαστική έρευνα. Αποσκοπεί στην ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων ασφαλείας που οδήγησαν στο δυστύχημα, με σκοπό να βελτιωθεί το επίπεδο ασφαλείας του σιδηροδρόμου και να αποφευχθούν δυστυχήματα στο μέλλον.

13ον. Απεστάλησαν επιστολές προς τη ΡΑΣ, τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τον ΟΣΕ και την Hellenic Train.

Το αντικείμενό τους είναι η επίσπευση των διαδικασιών διερεύνησης συμβάντων που έχουν κοινοποιηθεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η αξιολόγηση της κατάστασης του τροχαίου υλικού και η ασφαλής κυκλοφορία στις ισόπεδες διαβάσεις.

Η Κυβέρνηση εργάζεται εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο για την ανάταξη, την αναβάθμιση και την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Tags: ΣιδηρόδρομοςΥπουργείο Μεταφορών

ΣχετικάΑρθρα

ΔΑΑ: Επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ και έργα-σταθμός στο «Ελ. Βενιζέλος» έως το 2032
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ και έργα-σταθμός στο «Ελ. Βενιζέλος» έως το 2032

11/09/2025
Θεσσαλονίκη-Έδεσσα: Στο τέλος Οκτωβρίου οι προσφορές – Οι «μνηστήρες»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα: Στο τέλος Οκτωβρίου οι προσφορές – Οι «μνηστήρες»

11/09/2025
Πειραιάς: Σύγκρουση τραμ με λεωφορείο – Πάνω από 30 ελαφρά τραυματίες
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πειραιάς: Σύγκρουση τραμ με λεωφορείο – Πάνω από 30 ελαφρά τραυματίες

10/09/2025
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Οι τιμές, οι τάσεις και τα πιο δημοφιλή μοντέλα
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ανθεκτική η αγορά οχημάτων: Πάνω οι πωλήσεις, πιέσεις στα καινούργια

10/09/2025
Autohellas: Αύξηση στον κύκλο εργασιών 6,2% αλλά και μείωση 12,2% στα κέρδη το εξάμηνο 2025
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Autohellas: Αύξηση στον κύκλο εργασιών 6,2% αλλά και μείωση 12,2% στα κέρδη το εξάμηνο 2025

10/09/2025
Νέα υπουργική απόφαση: Επιτρέπεται η μεμβράνη χρωματισμού στα ταξί
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κλιμακώνουν οι οδηγοί ταξί: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την «εξόντωση» του κλάδου

10/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΚTOR: Υπερκαλύφθηκε η ΑΜΚ – Το σχέδιο για επενδύσεις 2 δισ. σε δράση

Aktor- Prodea: Ναυάγησε συμφωνία ακινήτων 600 εκατ. ευρώ -Τι ζύγισε ο Αλ. Εξάρχου

10/09/2025
Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

Crowdfunding: Νέα εποχή στο real estate – Μικροί και μεγάλοι επενδυτές μπαίνουν σε μια αγορά δισεκατομμυρίων

09/09/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Τιμές στα ακίνητα: Η Αθήνα στην κορυφή της «κούρσας»

08/09/2025

Ναυτιλία

«Ανοιχτοί λογαριασμοί» με την Εφορία: Ποιες υποχρεώσεις πρέπει να κλείσετε μέχρι το τέλος του έτους
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ οι συναλλαγές με φορολογικούς παραδείσους

Υπό αυστηρό έλεγχο τίθενται οι ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με εταιρείες εγκατεστημένες σε 42 χώρες οι οποίες εφαρμόζουν εξαιρετικά χαμηλούς...

από Newsroom
09/09/2025
Ρεκόρ κερδών για τη Dynagas LNG: Συμβόλαια 1 δισ. δολαρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απογείωση για Dynagas LNG: Διπλάσια κέρδη, σταθερές ναυλώσεις και επενδυτική ασφάλεια

Η Dynagas LNG ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. δολαρίων στο α΄ εξάμηνο 2025, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων 0,9 δισ.  ...

από Newsroom
09/09/2025
Eξάμηνη παράταση για τη Διώρυγα Gas από τη ΡΑΑΕΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Αμερικανικά τέλη πλήττουν τις νέες παραγγελίες πλοίων

Η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρή κάμψη, με τις νέες παραγγελίες πλοίων να καταγράφουν πτώση 65% τον Αύγουστο του 2025....

από Newsroom
08/09/2025
Μύκονος: Γνωστός καλλιτέχνης και συνέταιροί του στα δίχτυα της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μύκονος: Ανησυχία για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας – Κίνδυνος μείωσης αφίξεων

Μύκονος: Η επιβολή αυξημένου τέλους επιβατών κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ ανά άτομο στη Μύκονο και τη Σαντορίνη προκαλεί έντονο προβληματισμό...

από Newsroom
08/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Οι servicers σε ρόλο «καουμπόη» τρομοκρατούν τους δανειολήπτες – Τους ζητούν σε 20 ημέρες να βρουν έως 5000 ευρώ για παλιά χρέη
  • Επίδομα θέρμανσης: Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις
  • Die Welt: Τα ρωσικά drones στόχευαν βάση του ΝΑΤΟ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.