Profit taking στο ΧΑ
Σε κατοχύρωση κερδών προχώρησαν χθες οι επενδυτές στο Χρηματιστήριο Αθηνών ειδικά στις τράπεζες. Ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε 0,37% στις 1.275,34 μονάδες, με τον τζίρο να υποχωρεί στα 82,88 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 23,97 εκατ. ευρώ έγιναν στην ΕΤΕ. Ο FTSE 25 σημείωσε απώλειες 0,67% στις 3.093,41 μονάδες, ενώ ο τραπεζικός δείκτης διολίσθησε κατά 1,10% στις 1,057,94 μονάδες.
Θέμα ημερών το placement της HelleniQ Energy
Τις επόμενες ημέρες πιθανότατα την Πέμπτη θα ανοίξει το βιβλίο προσφορών του placement περί το 10% (αν όχι και λίγο παραπάνω στο 12%) των μετοχών στην HelleniQ Energy (σε αναλογία της συμμετοχής των Λάτση και Δημοσίου, ενώ τη διαδικασία θα τρέξουν Goldman Sachs και JP Morgan, ενώ εντάσσονται και οι τέσσερις χρηματιστηριακές των τραπεζών, μαζί με την Pantelakis, Euroxx, AXIA.
Ο χρησμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης
«Τον Νοέμβριο θα κόβουμε εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης». Αυτό απάντησε ο ισχυρός άνδρας της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου όταν ρωτήθηκε σχετικά κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε χθες. Σημείωσε πως το έργο έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και πλέον είναι στο στάδιο εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών. Μετά θα συνεχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με όλα τα συστήματα σε λειτουργία. Αυτό θα σημάνει και την αντίστροφη μέτρηση για την εμπορική λειτουργία και σύμφωνα με τον κ.Εξάρχου αυτό τοποθετείται τον ερχόμενο Νοέμβριο όπου η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να εξυπηρετεί επιβάτες.
Το βάρος σε Ελλάδα και Ρουμανία
Μετά από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ η προσοχή του ομίλου Intrakat, που είναι πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στη χώρα, εστιάζεται αποκλειστικά σε Ελλάδα και Ρουμανία. Στόχος πλεόν της ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι πέρα από το υψηλό ανεκτέλεστο στην Ελλάδα, να χτιστεί ένα αντίστοιχο στη Ρουμανία στο επίπεδο των 2,5 δισ. ευρώ. Ο κ. Εξάρχου, σημείωσε πως με την αγορά της ΑΚΤΩΡ πληρώθηκαν περίπου 85 εκατ. ευρώ σε υποχρεώσεις της εταιρείας για να μπορεί να λειτουργήσει χωρίς βαρίδια.
Τέλος εποχής για την ΑΝΕΚ
Ένας κύκλος 50 ετών έκλεισε χθες. Η ANEK διεγράφη από το ΓΕΜΗ ενώ οι μετοχές της διαπραγματεύτηκαν για τελευταία φορά στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου. H εταιρεία που ξεκίνησε σαν εταιρεία λαϊκής βάσης μετά από πολλές «φουρτούνες» πέρασε στην Attica Group. Θυμίζεται πως το σήμα και τα χρώματα της εταιρείας θα συνεχίσουν να πλέουν στο Αιγαίο με τέσσερα πλοία. Το «Blue Galaxy» θα μετονομασθεί σε «Κίσσαμος», το «Blue Horizon» σε «Λευκά Όρη» και τα δυο αυτά πλοία με τα «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα εξυπηρετούν τις γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα.
Σε τροχιά έχουν μπει τα επενδυτικά σχέδια του Ομίλου Attica για την ΑΝΕΚ. Η αρχή θα γίνει με κεφάλαια ύψους 31 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της ΑΝΕΚ. Ειδικότερα η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δυο πλοία της ΑΝΕΚ. Επίσης θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της.