Το ελληνικό «success story»
Το απόλυτο «success story» εντός της Ευρωζώνης τα τελευταία δύο χρόνια, χαρακτηρίζει η Capital Economics την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τονίζοντας, πως θα συνεχίσει μάλιστα, να υπεραποδίδει έναντι της Ευρωζώνης. Και ενώ οι διθυραμβικές αναλύσεις για την ελληνική οικονομία συνεχίζονται και μαζί τους και οι αναβαθμίσεις, τόσο του ελληνικού αξιόχρεου, όσο και των τραπεζών, το χρηματιστήριο δεν καταφέρνει να σηκώσει κεφάλι. Ο Γενικός Δείκτης έκλεισε χθες με απώλειες 1,27% στις 1.204,11 μονάδες, με τον τζίρο να παραμένει αισθητά χαμηλότερα από τα 100 εκατ. ευρώ, στα 76,47 εκατ. ευρώ. Ο FTSE 25 σημείωσε πτώση 1,65% στις 2.930,83 μονάδες, με τον τραπεζικό δείκτη να υποχωρεί κατά 3,22% στις 932,01 μονάδες.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στόχος τα 1 δισ. ευρώ EBITDA
«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν διανύει απλά την καλύτερη περίοδο στην πεντηκονταετή πορεία της, αλλά βρίσκεται στην πλέον κατάλληλη θέση για να επιτύχει ισχυρή και μακροπρόθεσμη αξία» επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Γιώργος Περιστέρης, απαριθμώντας τους παράγοντες που καθιστούν τον όμιλο μία μοναδική και ιδανική επιλογή για θεσμικούς επενδυτές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης και με βάση τα δεδομένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στοχεύει να επιτύχει διπλασιασμό EBITDA, προσεγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, μέσα στην επόμενη πενταετία. Περαιτέρω, μόνο από την Αττική Οδό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από την έναρξη της παραχώρησης και μετά, ενώ συνολικά ο κλάδος των παραχωρήσεων αναμένει μερίσματα 6 δισ. ευρώ στο σύνολο της ζωής των έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτά η συμβολή της Αττικής Οδού. Ειδικά για την Αττική Οδό, η διοίκηση έκανε λόγο για ένα έργο που συμπληρώνει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, προσφέροντας σημαντικά σε επίπεδο εσόδων, EBITDA και μερισματικών αποδόσεων. Πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα οφέλη μέσω συνεργειών.
Ενισχυμένα τα μεγέθη της Intrakat
Λειτουργική κερδοφορία πέτυχε η Intrakat το α’ εξάμηνο του 2023, ενώ το ανεκτέλεστο του ομίλου βρίσκεται στα 2,1 δισ. ευρώ. Ο όμιλος ενίσχυση τα μεγέθη του ενώ αναμένεται η ολοκλήρωση του deal εξαγοράς της Άκτωρ, η οποία θα μετατρέψει την Intrakat ως έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη ΝΑ Ευρώπη. Οι κύριοι πυλώνες του business plan και του αναπτυξιακού σχεδιασμού αφορούν στις κατασκευές, στα ΣΔΙΤ, στις παραχωρήσεις, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ανάπτυξη ακινήτων. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 149 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 23 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 19 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 17,7 εκατ. ευρώ από ζημίες 18,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. Τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) έφτασαν τα 9 εκατ. ευρώ από ζημίες 7 εκατ. ευρώ την περυσινή αντίστοιχη περίοδο. Τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 177 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 194% σε σύγκριση με την 31.12.2022, με τη ρευστότητα σημαντικά βελτιωμένη, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 138% σε σύγκριση με την 31.12.2022 και έφτασαν τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε κατά 26% για να φτάσει τα 94 εκατ. ευρώ.
Πρωταγωνίστρια η ελληνική ναυτιλία
Σειρά σημαντικών συναντήσεων είχαν στις Βρυξέλλες η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE), κα. Μελίνα Τραυλού, μαζί με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της κ.κ. Δημήτριο Φαφαλιό, Μαρίλυ Φραγκίστα και Βασίλειο Παπαγιαννόπουλο στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, που διεξήχθη τις προηγούμενες ημέρες. Στο πλαίσιο αυτών των συναντήσεων σφυρηλατήθηκαν περαιτέρω οι σχέσεις της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τους ευρωπαίους εταίρους της και σηματοδότησαν τη δυναμική παρουσία της τόσο στα ευρωπαϊκά, όσο και στα διεθνή δρώμενα. Με την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης της Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα. Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε: «Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια και την ευρωστία της ΕΕ είναι αδιαμφισβήτητη. Απαιτείται, όμως, ισχυρή πολιτική βούληση και σταθερή δέσμευση για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο και να διασφαλιστεί τόσο η βιωσιμότητα του κλάδου όσο και η ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ».
«Χρυσάφι» το ελαιόλαδο
Ακόμη και τα 17 ευρώ μπορεί να φτάσει το ελαιόλαδο στα ράφια των σουπερμάρκετ. Και αυτό γιατί η τιμή παραγωγού έχει φτάσει τα 8,5 ευρώ και αν συνυπολογιστούν το κόστος τυποποίησης, τα μεταφορικά, τα περιθώρια στη χονδρική και τη λιανική και ο ΦΠΑ, η τιμή εύκολα διπλασιάζεται. Μέχρι στιγμής οι μεγάλες ανατιμήσεις της χονδρικής δεν έχουν φανεί ακόμη στα ράφια, καθώς βιομηχανία και λιανεμπόριο δεν περνούν τις αυξήσεις στο σύνολό τους στον καταναλωτή. Αυτό όμως δεν θα κρατήσει για πάντα αυτό που μένει να φανεί είναι μέχρι που θα φτάσουν οι αντοχές των λιανεμπόρων.