Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πιο αλμυρές θα γίνουν οι μετακινήσεις ανθρώπων και οχημάτων μέσω της ακτοπλοΐας το επόμενο διάστημα.
Οι ακτοπλόοι, βλέπουν αυξήσεις τουλάχιστον 10% έως 12% το αμέσως επόμενο διάστημα. Μάλιστα η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, αν συνυπολογιστούν και οι άλλες επιμέρους μεταβολές λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ήδη οι Μινωικές Γραμμές του ομίλου Γκρινάλντι ανακοίνωσαν από 7ης Ιανουαρίου την επιβολή «Μεσογειακού Περιβαλλοντικού Τέλους» στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Ηράκλειο που ανέρχεται σε 2,5 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο φορτηγού οχήματος.
Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν θα είναι μόνον αυτή η αύξηση που θα περιλάβουν φέτος τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Αναφορικά με το τελευταίο, η εγχώρια ναυτιλία θα πρέπει από 30 Σεπτεμβρίου 2025 να ξεκινήσει να αποζημιώνει στο σύστημα ETS (European Trading System) το 40% των ρύπων που αποβάλλει. Σταδιακά και μέχρι το 2027, η καταβαλλόμενη αποζημίωση του 40% των ρύπων θα φτάσει στο 100% των ρύπων.
Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη επιβάρυνση η οποία εκτιμάται ότι θα αντιμετωπιστεί μακροχρόνια με επενδύσεις 2 έως 3 δισ. ευρώ (σύμφωνα με το υπ. Ναυτιλίας) ή 3 έως 4 δισ. ευρώ (σύμφωνα με την ΣΕΕΝ), σε καθαρότερα καύσιμα και αποδοτικότερες μηχανές εσωτερικής καύσης. Ας μην ξεχνάμε ότι η εγχώρια ναυτιλία καθυστέρησε πολύ σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού του στόλου της. Έτσι, σήμερα, διαθέτει ιδιαίτερα γερασμένο και ενεργοβόρο στόλο.