Συνολικός προϋπολογισμός 22,41 εκατ. ευρώ – Τα έργα ωριμάζουν από την ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ
Η αναβάθμιση των υποδομών των περιφερειακών λιμένων Στυλίδας και Σούδας εντάχθηκε στο ταμείο Ανάκαμψης. Στο πλαίσιο της δράσης «Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Περιφερειακών Λιμένων», θα κατευθυνθούν στα δύο λιμάνια της χώρας συνολικά 22,41 εκατ. ευρώ, με δύο αποφάσεις του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση.
Το ένα έργο αφορά στην εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου ναυσιπλοΐας του λιμένα της Στυλίδας, ενώ το δεύτερο την ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στο λιμάνι της Σούδας, σύμφωνα με το master plan, συμπεριλαμβανομένων χώρου εξυπηρέτησης επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων, κτηρίων διοίκησης και χώρων ελέγχων Schengen. Οι δύο διαγωνισμοί ωριμάζουν από το PPF του ΤΑΙΠΕΔ. Ο ορίζοντας υλοποίησης είναι το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Τα έργα στο λιμάνι της Στυλίδας
Ο λιμένας Στυλίδας με φορέα διαχείρισης το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας είναι χαρακτηρισμένος ως λιμένας μείζονος ενδιαφέροντος και αποτελεί τον εμπορευματικό λιμένα από τους Λιμένες που διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο. Ο εν λόγω λιμένας περιλαμβάνει έναν εμπορικό – εμπορευματικό προβλήτα με λειτουργικές στάθμες -6,0 από την K.P. προς ανατολάς, -5,0 από την K.P. προς νότο και -3,0 από την K.P. προς δυσμάς και μικρού βάθους παραλιακά κρηπιδώματα εξυπηρέτησης των αλιευτικών σκαφών και των σκαφών αναψυχής της περιοχής.
Το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα Στυλίδας, με στόχο την αναβάθμιση των παροχών τόσο του εμπορευματικού προβλήτα, όσο και των υπηρεσιών για τα αλιευτικά και για τα σκάφη αναψυχής.
Τα έργα στο λιμάνι της Σούδας
Στο λιμάνι της Σούδας αντικείμενο του έργου είναι η ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών. Το κτήριο εντάσσεται στη θέση του Σταθμού Επιβατών, ως πρώτη φάση του έργου, στη βόρεια πλευρά του προκαθορισμένου περιγράμματος όπως αυτό εμφανίζεται στο επικαιροποιημένο master plan λιμένος Σούδας, αφήνοντας τον υπόλοιπο χώρο για την μελλοντική του ολοκλήρωση.
Το κτήριο οργανώνεται σε τρείς περιοχές συνθέτοντας ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα, σε καθολική ανάπτυξη με εσωτερική οργάνωση και εξυπηρετήσεις που παραπέμπουν σε αντίστοιχες διατάξεις αεροδρομίων (TERMINAL):
α. τη βάση (χώροι υποδοχής, χώροι επικύρωσης – check in, γραφειακοί χώροι, τουριστικά γραφεία, τελωνείο, τουριστική αστυνομία, χώροι υγιεινής, βοηθητικοί χώροι καθώς και χώροι προσβάσεων και κινήσεων), αποτελεί ένα ευκρινές πεδίο διαχωρισμού των ισόγειων λειτουργιών ενός τερματικού σταθμού. Οργανώνεται σε έναν εσωτερικό δρόμο κινήσεων και γύρω από το υπερκείμενο εσωτερικό αίθριο, έχοντας άμεση αντιληπτική του χώρου.
β. το κέλυφος (χώροι αναμονής σε στάθμη ορόφου, με δυνατότητα διμερούς διαχωρισμού επιβατών εσωτερικού – κρουαζιέρας, καθώς και δυνατότητα ένταξης χώρων ελέγχου μετάλλων και αντίστοιχων χώρων υγιεινής) αποτελεί μια κοίλη ανάπτυξη μιας ενιαίας γραμμικής κτιριακής δομής, ως ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος, στραμμένος στο λιμάνι. Περιλαμβάνει εσωτερικό μεσοπάτωμα, με χρήση αναψυκτήριου και με άμεση πρόσβαση από τη στάθμη ισογείου, χωρίς να παρενοχλείται η λειτουργία της αναμονής.
γ. το belvedere, ως ένα υπαίθριο δώμα εκτόνωσης του ορόφου, μόνον για τους επιβάτες αναχώρησης, ανοιχτό στη θέα και στο κόλπο, ελεγχόμενης ροής και
πρόσβασης, ως δυνατότητα αξιοποίησης του οπτικού πεδίου του λιμανιού.
Το κτήριο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, Α΄ όροφο και μεσοπάτωμα. Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών (στατικών, αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών) και η παράδοση του έτοιμου για λειτουργία.