Η Seaspan Corporation, μια ναυτιλιακή εταιρεία εξ ολοκλήρου θυγατρική της Atlas Corp., επέστρεψε στη ναυπηγική βιομηχανία με μια μεγάλη παραγγελία για κατασκευή 27 πλοίων διπλού καυσίμου.
Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
Η μητρική της εταιρεία, Atlas Corp. με ενημέρωση της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, ανέφερε την τεράστια ναυπηγική παραγγελία για την κατασκευή 27 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κυμαίνονται μεταξύ 9.000 και 17.000 teu.
Τα πλοία θα παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2028 και κάθε πλοίο θα ξεκινήσει μια μακροπρόθεσμη ναύλωση κατά την παράδοση.
Η Seaspan, η οποία παρήγγειλε νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021, ενώ είχε αναθέσει σε ανώνυμους ναυπηγούς τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους στο πλαίσιο 13 συμβάσεων για τέσσερις μονάδες μεθανόλης και LNG διπλού καυσίμου 9.000 teu το καθένα και πέντε πλοία 17.000 teu ικανά να λειτουργούν με LNG.
Όλα τα συμβόλαια ανανεώθηκαν σε ορισμένους υποψηφίους από τους οποίους η Seaspan θα παραλάβει τα πλοία σε συμφωνίες χωρίς σκάφος και θα ναυλώσει σε πλοία σε μακροπρόθεσμη βάση κατά την παράδοση το 2027 και το 2028.
Τέσσερις άλλες μονάδες διπλού καυσίμου LNG 9.000 teu παραγγέλθηκαν και εκσυγχρονίστηκαν σε πελάτη, ενώ πέντε ακόμη νεότευκτα των 17.000 teu και άλλα πέντε νεότευκτα των 16.000 teu με την ίδια επιλογή καυσίμου έχουν δεσμευτεί έναντι ναυλώσεων σε άγνωστη γραμμή.
Οι αντισυμβαλλόμενοι γύρω από τις παραγγελίες δεν κατονομάστηκαν, αλλά πηγές Boxship newbuilding είχαν προηγουμένως συνδέσει την New Times και την Yangzijiang Shipbuilding από την πλευρά των ναυπηγών με τη δανική ναυτιλιακή Maersk και την ιαπωνική εταιρεία μεταφοράς κιβωτίων που εδρεύει στη Σιγκαπούρη, η Ocean Network Express (ONE) που φημολογείται ότι αποδέχθηκε το χωρητικότητας νέας κατασκευής.
Η Seaspan είναι ο μεγαλύτερος εκμισθωτής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διαχειριζόμενος 176 πλοία έως τα τέλη Ιουνίου, συνολικής χωρητικότητας περίπου 1,82 εκατομμυρίων teu με 41 νέα ναυπηγεία να παραδίδονται έως τον Αύγουστο του 2029.
Η βιασύνη των νεότευκτων εμπορευματοκιβωτίων, μετά από περίπου δύο χρόνια ηρεμίας, έχει προσθέσει περίπου 1,5 εκατ. teu στο έτος παραγγελιών μέχρι σήμερα. Η σύναψη συμβάσεων αναμένεται να συνεχιστεί, με τους αναλυτές της MB Shipbrokers να υπολογίζουν τώρα μια πρόσθετη χωρητικότητα νέας κατασκευής περίπου 0,7 εκατ. teu που θα προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών μέχρι το τέλος του έτους.
Στις 30 Ιουνίου 2024, η εταιρεία έχει 41 πλοία υπό ναυπήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2024, η εταιρεία παρέλαβε 18 νεότευκτα πλοία.
Κάθε ένα από αυτά τα πλοία ξεκίνησε ναύλωση μακράς διάρκειας κατά την παράδοση. Η συνολική τιμή αγοράς για τα νεότευκτα πλοία που παραδόθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου ήταν 1.924.295.000 δολάρια.
Επιπλέον, η εταιρεία ολοκλήρωσε τον Φεβρουάριο την πώληση ενός πλοίου χωρητικότητας 4.250 teu για ακαθάριστα έσοδα 29.800.000 δολαρίων. Αυτό το σκάφος ταξινομήθηκε ως περιουσιακό στοιχείο που κατέχεται προς πώληση στις 31 Δεκεμβρίου 2023.