Η αγορά ξηρού φορτίου επιστρέφει σε ανοδική τροχιά με τα capesize στο επίκεντρο – Δυναμικό ξεκίνημα και για panamax και supramax
Η αγορά ξηρού φορτίου καταγράφει σαφή ανοδική στροφή στο τέλος Απριλίου, με τα μεγαλύτερα bulkers τύπου capesize να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ανάκαμψης. Η ισχυρή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, σε συνδυασμό με τη μειωμένη διαθεσιμότητα πλοίων, οδηγεί τα ναύλα σε σημαντική άνοδο σε Ειρηνικό και Ατλαντικό.
Ο Baltic Capesize Index (BCI) έκλεισε την εβδομάδα με άνοδο 12,57%, με τα 5TC για capesize 180.000 dwt να φτάνουν τα 15.667 δολάρια ημερησίως, από 13.774 δολάρια την προηγούμενη Τρίτη.
Ειρηνικός και Ατλαντικός «δίνουν ρεύμα» στην αγορά
Στον Ειρηνικό, η διαδρομή C5 (Δυτική Αυστραλία – Κίνα) ενισχύθηκε στα 7.815 δολάρια, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας εξόρυξης και της ζήτησης φορτίων. Παράλληλα, στον Ατλαντικό, το θετικό κλίμα ενισχύθηκε από την ισχυρή ζήτηση στη διαδρομή Βραζιλία – Κίνα (C3), όπου οι ναύλοι ανέβηκαν στα 19.755 δολάρια ημερησίως.
Η αγορά fronthaul από τον Καναδά προς την Κίνα σημείωσε επίσης κινητικότητα, καταδεικνύοντας την αυξανόμενη ενεργοποίηση όλων των μεγάλων διαδρομών.
Panamax: Υγιής ζήτηση και στα δύο ημισφαίρια
Τα panamaxes κατέγραψαν εβδομαδιαία άνοδο 9,35%, με τον Βόρειο Ατλαντικό και τον Ειρηνικό να εμφανίζουν ισχυρή ζήτηση. Στο Νότιο Ατλαντικό, οι ναύλοι έφτασαν τα 20.000 δολάρια για διαδρομές από τη Νότια Αμερική προς την Κίνα, ενώ και η αγορά σιτηρών του Ατλαντικού προσέφερε ώθηση.
Στην Ασία, το θετικό κλίμα του Ατλαντικού μεταφέρθηκε και ενίσχυσε τη δραστηριότητα σε βασικές διαδρομές.
Ultramax και Supramax: Δύο ταχύτητες σε Ατλαντικό και Ασία
Στα ultramax και supramax, παρατηρείται δύο ταχυτήτων κίνηση:
-
Ο Ατλαντικός ήταν νωθρός, με ναύλους στα 14.000 δολάρια την ημέρα για διατλαντικές διαδρομές.
-
Η Ασία εμφάνισε ισχυρότερη δυναμική, με κλείσιμο στα 17.000 δολάρια ημερησίως συν μπόνους 170.000 δολαρίων για διαδρομές από Νότια Αφρική προς Κίνα.
Handysize: Σταθερότητα σε Νότιο Ατλαντικό και Ασία
Στα μικρότερα handysize πλοία, η αγορά διατηρήθηκε σταθερή. Στον Νότιο Ατλαντικό, η ήπια αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε οριακή άνοδο, με ενδεικτικές τιμές στα 13.500 δολάρια ημερησίως για διαδρομή Νότια Βραζιλία – Ευρώπη. Η ασιατική αγορά επίσης διατήρησε τα επίπεδα ναύλων σταθερά.
Διαβάστε επίσης: Ναυλαγορά: Σταθεροποίηση με μικρές αυξήσεις στα dry bulk, πιέσεις στα δεξαμενόπλοια