Φτάνει στα αυτιά μας μια φήμη. Μια πληροφορία δηλαδή που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την εγκυρότητα και τον σκοπό της. Πώς την αντιμετωπίζουμε; Τι κάνουμε ειδικά αν πρόκειται για εμάς τους ίδιους;
Η διαχείριση μιας φήμης που ακούγεται για εμάς ή για κοντινούς μας ανθρώπους μπορεί να είναι πρόκληση, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση, με σημαντικότερο όλων την εκτίμηση της φήμης. Οφείλουμε να αξιολογούμε την πηγή. Ποιος διαδίδει τη φήμη; Είναι αξιόπιστη πηγή ή άτομο που συνήθως υπερβάλλει; Αυτές είναι δύο βασικές ερωτήσεις που καλούμαστε να βρούμε απάντηση. Παράλληλα, πρέπει να εκτιμούμε το περιεχόμενο. Είναι κάτι που μπορεί να μας επηρεάσει σοβαρά τη φήμη ή την καριέρα μας, ή πρόκειται για κάτι ανώδυνο που δεν αξίζει ιδιαίτερη προσοχή;
Το τεστ του Σωκράτη
Ο σπουδαίος φιλόσοφος Σωκράτης προχωρούσε στο τεστ των τριών φίλτρων και με αυτόν τον τρόπο αξιολογούσε την πληροφορία. Για να δούμε βήμα – βήμα ποια ήταν η αντιμετώπιση από έναν σοφό των αρχαίων χρόνων.
Κάποτε, ο Σωκράτης μίλησε με ένα άτομο που με μεγάλο ενθουσιασμό του είπε:
-Σωκράτη, ξέρεις τι άκουσα για έναν φίλο σου;.
Ο φιλόσοφος, ήρεμα, απάντησε:
-Μια στιγμή. Πριν μου πεις, ας δούμε τι εννοείτε με τρία φίλτρα.
Πρώτο Φίλτρο: Η Αλήθεια
-Έχεις ελέγξει αν αυτό που άκουσες είναι αλήθεια;
-Όχι, απλά το άκουσα εκεί πέρα.
Δεύτερο φίλτρο: Καλοσύνη
-Είναι κάτι καλό που θα μου πεις για τον φίλο μου;
-Όχι, ακριβώς το αντίθετο.
Τρίτο φίλτρο: Η χρησιμότητα
-Είναι χρήσιμο που το ξέρω αυτό;
-Όχι, όχι πραγματικά.
Και ο Σωκράτης κατέληξε:
-Αν αυτό που θες να μου πεις δεν είναι αλήθεια, δεν είναι καλό, δεν είναι χρήσιμο, γιατί το λες;
Το μάθημα είναι ξεκάθαρο: Πριν μιλήσεις, σκέψου!
Διαβάστε τη συνέχεια στο financenews.gr
Η μεγάλη ανακάλυψη του Πλάτωνα, 2.500 χρόνια πριν, που χρησιμοποιούμε όλοι!
Η πιο συγκλονιστική και ρεαλιστική ατάκα για το χρήμα!
Εφτά περίεργα πράγματα που έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες
Πηγή φωτογραφίας: pexels.com