Ανατέθηκαν τα έργα αποκαταστασης των ζημιών της Θεσσαλίας από τoν Daniel στις κατασκευαστικές ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ
Με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα προχωρά η ανάθεση των έργων αποκατάστασης της Θεσσαλίας στις κατασκευαστικές εταιρείες, ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias».
Για τα έργα ύψους συνολικού προϋπολογισμού 1,35 δισ. ευρώ, που αφορούν 8 εργολαβίες, υπενθυμίζεται ότι κατατέθηκαν προδικαστικές προσφυγές από το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ. Η συζήτηση στην ΕΑΔΗΣΥ θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου. Στο διάστημα αυτό εξάλλου το υπουργείο ΥΠΟΜΕ μπορεί να συνεχίσει την διαδικασία των διαγωνισμών αλλά όχι να την ολοκληρώσει καθώς θα πρέπει να αναμένει την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ.
Το «χαρτοφυλάκιο» της ΤΕΡΝΑ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ανάθεση των έργων αποκατάστασης στις πληγείσες από τις κακοκαιρίες περιοχές των Δήμων Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, ανατέθηκε στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Η ΤΕΡΝΑ κέρδισε τον διαγωνισμό για τα έργα αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές με μια προσφορά ύψους 213.137.096,77 ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 5% σε σχέση με την αρχική εκτίμηση.
Ακόμη, θα αναλάβει τα οδικά έργα στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με το συνολικό ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 254.125.000,00 ευρώ. Αναλαμβάνει επίσης να αποκαταστήσει τις ζημιές σε περιοχές όπως η Αργιθέα και ο Πλαστήρας. Η εταιρεία, προσφέροντας ποσοστό έκπτωσης 5%, εξασφάλισε τη σύμβαση με το χαμηλότερο ποσό, το οποίο ανέρχεται στα 204 εκατομμύρια ευρώ.
Που τοποθετούνται τα εργοτάξια της ΑΚΤΩΡ
Η εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την εκτέλεση των έργων αποκατάστασης στις πληγείσες από τις πρόσφατες κακοκαιρίες περιοχές των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, έχοντας υποβάλει την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, ύψους 141.264.516,13 ευρώ.
Η εταιρεία ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει επίσης και την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου, η οποία υπέστη ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 140,6 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό.
ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ βάζουν τον σιδηρόδρομο στις… ράγες
Η εταιρεία ΜΕΤΚΑ Α.Τ.Ε. αναλαμβάνει την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης στο τμήμα μεταξύ Δομοκού και Κραννώνα, το οποίο υπέστη ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Το συνολικό κόστος του έργου, μετά την έκπτωση 4% ανέρχεται σε περίπου 134,4 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
H εταιρεία ΑΒΑΞ αναλαμβάνει επίσης την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 44,6 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό.”
Η εταιρεία ΑΒΑΞ αναλαμβάνει επίσης την αποκατάσταση στους Δήμους Ιστιαία-Αιδηψός, Λάμια και Αλμυρός. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 130,3 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό. Η επιλογή της ΑΒΑΞ έγινε μέσω ειδικής διαδικασίας λόγω της επείγουσας ανάγκης για αποκατάσταση των ζημιών.”
Τέλος, η εταιρεία PLANET A.E. αναλαμβάνει να συμβουλεύσει την ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στην εκτέλεση των έργων αποκατάστασης των σιδηροδρομικών υποδομών που καταστράφηκαν από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Η εταιρεία θα ελέγχει τις μελέτες και θα παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών. Το συνολικό κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό.”
Διαβάστε επίσης: ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ: Υπογράφουν έργα 1,35 δισ. για ανάκαμψη της Θεσσαλίας