Οι επενδύσεις στην ενέργεια, με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελς στις οροφές και σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, είναι μια μεγάλη τάση, αποτελεί ωστόσο και μονόδρομο για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο πλαίσιο της μείωσης εξόδων και της βιώσιμης πολιτικής που ακολουθούν.
Ο Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΜΕΤΡΟ και τα My Market, ο Μασούτης, η Lidl και όλες οι αλυσίδες έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούν ή προγραμματίζουν να επενδύσουν στον τομέα της ενέργειας, προχωρώντας σε σημαντικές συμφωνίες με εταιρείες που ειδικεύονται στην εγκατάσταση ενεργειακού εξοπλισμού και τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
Το deal με την Aldi
Η Greenvolt Next με προγραμματισμένα έργα ηλιακής ενέργειας στην Ελλάδα που η συνολική τους ισχύ ανέρχεται σε 20 MW, μόλις ανακοίνωσε συμφωνία, για να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα σε 44 καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Aldi στην Ιρλανδία, συνολικής ισχύος 6,3 MW.
Η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει φέτος, με εγκαταστάσεις σε 22 καταστήματα ενώ θα ακολουθήσουν επιπλέον 22 καταστήματα το 2026. Κάθε φωτοβολταϊκό σύστημα στην οροφή των καταστημάτων, θα αποτελείται από 288 ηλιακούς συλλέκτες και αναμένεται να παράγει, κατά μέσο όρο, 95.500 kWh ετησίως, παρέχοντας περίπου το 30% των αναγκών ενός καταστήματος σε ηλεκτρική ενέργεια.
Συνολικά, το έργο θα προσφέρει εγκατεστημένη ισχύ 6,3 MW για τα καταστήματα της Aldi στην Ιρλανδία. Η Aldi επενδύει 5 εκατ. ευρώ στο έργο, το οποίο θα διπλασιάσει την παραγωγή ενέργειας της Greenvolt Next στην Ιρλανδία το 2025, δημιουργώντας τις συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξή της σε όλη την Ιρλανδία και ενισχύοντας, παράλληλα, τη θέση της ως κορυφαίου προμηθευτή ανανεώσιμης ενέργειας.
Τα σ/μ στην Ελλάδα
Από πολύ νωρίς η METRO AEBE είχε χαράξει στρατηγική με σκοπό να περιορίσει τη μεγάλη πίεση που δεχόταν η εταιρεία από το υψηλό ενεργειακό κόστος κι έτσι, χάραξε σημαντικό επενδυτικό σχέδιο ύψους 18 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων Metro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του «net metering».
Ανάλογη στρατηγική χαράσσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία έχει ήδη εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά πάνελ σε κάποια από τα καταστήματά της, το πλάνο ωστόσο ανανεώνεται διαρκώς, καθώς οι επενδύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας, αποτελούν προτεραιότητα.
Αλλά και η αλυσίδα Σκλαβενίτης, υλοποιεί επενδύσεις με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους και ταυτόχρονα του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο πλαίσιο αυτό, στο κατάστημα που βρίσκεται στο πρώην ακίνητο της Renault, επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά στη Ν. Φιλαδέλφεια, υπήρξε ολοκληρωμένο σχέδιο για τοποθέτηση στην οροφή της κατασκευής φωτοβολταϊκών συστοιχιών.
Η Μασούτης έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στα κεντρικά γραφεία και το κέντρο logistics της, καλύπτοντας το 35% των ενεργειακών τους αναγκών μέσω του συστήματος Net Metering, ενώ και η Lidl έχει εγκαταστήσει τουλάχιστον σε 11 καταστήματα φωτοβολταϊκά πάνελς.
Αξιοσημείωτο είναι, ότι η πρώτη αλυσίδα που επένδυσε στις ΑΠΕ, πολύ πριν ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση είναι η κρητική Χαλκιαδάκης. Η αλυσίδα εγκατέστησε το πρώτο φωτοβολταϊκό πριν από μία τουλάχιστον δεκαετία στα κεντρικά γραφεία και τις αποθήκες της, ενώ ακολούθησε η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελς στις στέγες καταστημάτων της.