No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σε αδιέξοδο ο ελληνικός σιδηρόδρομος-Υπό «πίεση» η Hellenic Train

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
05/10/2023
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Σε αδιέξοδο ο ελληνικός σιδηρόδρομος-Υπό «πίεση» η Hellenic Train

Με ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. ευρώ ξεκινούν οι εργασίες για την προσωρινή αποκατάσταση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, μετά την τεράστια καταστροφή στη Θεσσαλία, με το συνολικό κόστος των ζημιών να ανέρχεται σε 186 εκατ. ευρώ. Η κακοκαιρία Daniel πνίγει και τη σιδηροδρομική λειτουργία, που ήδη πιεζόταν από το υψηλό ενεργειακό κόστος. Με τον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης κομμένο στα δύο η κίνηση περιορίζεται στο ελάχιστο. Υψηλό είναι το τίμημα για τα εμπορευματικά δρομολόγια, με το Ικόνιο, το Θριάσιο και τον ΟΛΘ να κατακλύζονται από χιλιάδες containers.

Οι εργασίες προσωρινής αποκατάστασης στα 40 χιλιόμετρα από τον Δομοκό ως τη Λάρισα είναι το πρώτο βήμα για να ξαναδούμε δειλά τρένο να κυκλοφορεί από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, σε ενάμιση με δύο μήνες. Οι τέσσερις ανάδοχοι που, με fasttrack διαδικασίες ανάθεσης, θα αναλάβουν τμηματικά τις εργασίες έχουν ως πρωταρχικό μέλημα να κυκλοφορήσει το εμπορευματικό τρένο, μόνο στη γραμμή ανόδου χωρίς ηλεκτροκίνηση, με ταχύτητες που δεν μπορούν να υπερβούν τα 80 χλμ./ώρα.

Το κόστος των 14 εκατ. ευρώ θα καλυφθεί από το τομεακό πρόγραμμα ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντασσόμενο στον άξονα «Πρόληψη και Διαχείριση Κινδύνων». Εν συνεχεία, θα ξεκινήσουν οι εργασίες πλήρους αποκατάστασης του κλάδου της ανόδου, για την οποία θα απαιτηθούν περίπου έντεκα μήνες. Όταν θα είναι έτοιμος και η κυκλοφορία των τρένων μετακινηθεί εκεί, θα γίνει πλήρης αποκατάσταση της καθόδου για διάστημα επίσης έντεκα μηνών. Αυτό μαθηματικά οδηγεί σε τουλάχιστον δύο χρόνια για να ξανατρέξει το τρένο με ασφάλεια στο δίκτυο της χώρας.

Υπό «πίεση» η Hellenic Train

Ο επί της ουσίας μηδενισμός των δρομολογίων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα φέρνει σε αδιέξοδο τη Hellenic Train, καθώς περί το 60% του τζίρου της προκύπτει από την κίνηση στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η δυσμενής αυτή εξέλιξη, που έρχεται στη συνέχεια μίας πολύ δύσκολης χρονιάς μετά το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και υψηλότατου ενεργειακού κόστους, επιτείνει την πίεση στην ιταλικών συμφερόντων εταιρεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ενεργειακό κόστος για την εκτέλεση των δρομολογίων από τα 7,15 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση το 2019, εκτοξεύτηκε στα 18,2  εκατ. το 2022.

Η διοίκηση της εταιρείας χωρίς να θέτει -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- ζήτημα περιορισμού του μισθολογικού κόστους, ενημέρωσε τους εργαζόμενους πως θα επιδιώξει μείωση λειτουργικών δαπανών. Έθεσε ζήτημα οφειλών από την πλευρά του Δημοσίου, τόσο ως προς την αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για τα άγονα δρομολόγια, που δεν έχει καταβληθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αλλά και οφειλόμενες αποζημιώσεις για το ενεργειακό κόστος και την πανδημία.

Παράλληλα, βεβαίως, ο ΟΣΕ εκτιμά ότι ανέρχονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ οι οφειλές της Hellenic Train για τέλη χρήσης της υποδομής, επί των οποίων υπάρχει σκληρό μπρα-ντε-φερ. Ο ισχυρισμός από την πλευρά της εταιρείας είναι ότι η αύξηση της χρέωσης για τη χρήση του δικτύου έγινε αφενός μονομερώς και αφετέρου αφορά μία υποδομή που είναι υπό κατάρρευση. Η χρέωση για τέλη χρήσης από 19,4 εκατ. ευρώ το 2019 αυξήθηκε σε 43 εκατ. ευρώ το 2022.

 

Tags: Hellenic TrainΟΣΕΣιδηρόδρομος

ΣχετικάΑρθρα

Brain drain/Ανάγκη για μια εθνική στρατηγική επαναπατρισμού: Ποιοι Έλληνες θέλουν να επιστρέψουν
ΚΟΣΜΟΣ

EES: Ψηφιακό σύστημα συνόρων – Σε ισχύ από σήμερα στην Ελλάδα

12/10/2025
Επιστρέφει ο Δακτύλιος: Το νέο «πράσινο σήμα» και όλα όσα αλλάζουν από 13 Οκτωβρίου
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επιστρέφει ο Δακτύλιος: Το νέο «πράσινο σήμα» και όλα όσα αλλάζουν από 13 Οκτωβρίου

11/10/2025
Το σχέδιο «Καθαρή Γραμμή»: Drones, κάμερες και 24ωρη φύλαξη κατά των graffiti στα ΜΜΜ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το σχέδιο «Καθαρή Γραμμή»: Drones, κάμερες και 24ωρη φύλαξη κατά των graffiti στα ΜΜΜ

11/10/2025
Στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

11/10/2025
«Αυλαία» για diesel: Πώς οι πράσινοι κανονισμοί «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ανάκαμψη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Άλμα 20,7% στις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο

10/10/2025
Brain drain/Ανάγκη για μια εθνική στρατηγική επαναπατρισμού: Ποιοι Έλληνες θέλουν να επιστρέψουν
ΚΟΣΜΟΣ

EES: Το νέο «ψηφιακό διαβατήριο» της ΕΕ – Από τις σφραγίδες στα βιομετρικά

10/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

Την ώρα που η γεωπολιτική αβεβαιότητα σφραγίζει το 2025, η παγκόσμια ναυτιλία κρατά υψηλούς ναύλους. Η νέα έκθεση VesselsValue δείχνει...

από Newsroom
12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

Πειραιάς: Περισσότερες από 110 επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ 43 ελληνικών και 11 γερμανικών επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου θα πραγματοποιηθούν κατά τη...

από Newsroom
10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

Η Μελίνα Τραυλού επισημαίνει ότι το σχέδιο του IMO ενδέχεται να μην είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους...

από Newsroom
10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

Η Κίνα επέβαλε αντίποινα στα αμερικανικά πλοία που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια, απαντώντας στην απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών...

από Newsroom
10/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Η αγορά συναλλάγματος στρέφει το ενδιαφέρον της στη βιωσιμότητα του χρέους
  • Mεγάλη υποχώρηση στις διεθνείς τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου
  • Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός: Οι διαιτητές του ντέρμπι

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.