Ο Γιώργος Οικονόμου επενδύει 1 δισ. δολάρια σε νέα LNG carriers στη Samsung, ενισχύοντας τον στόλο της TMS Cardiff Gas
Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, μέσω της TMS Cardiff Gas, προχώρησε σε νέα παραγγελία τεσσάρων LNG carriers, αξίας 1 δισ. δολαρίων, από τα ναυπηγεία της Samsung στη Νότια Κορέα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν έως τον Νοέμβριο του 2028, ενισχύοντας το ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας σε έναν κλάδο με αυξανόμενη ζήτηση.
Με την κίνηση αυτή, ο στόλος των νεότευκτων LNG carriers του ομίλου ανέρχεται σε δέκα, εκ των οποίων δύο θα παραδοθούν το 2026. Ο Όμιλος TMS δεν περιορίζεται μόνο στα LNG carriers αλλά προχωρά παράλληλα και σε σημαντικές παραγγελίες containerships διπλού καυσίμου (LNG/μεθανόλη), σε Κίνα και Κορέα, επενδύοντας συνολικά πάνω από 2,4 δισ. δολάρια σε νέα ναυπηγικά προγράμματα.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι ο Όμιλος πραγματοποιεί στροφή στην επενδυτική του πολιτική: από πλοία που λειτουργούσαν αποκλειστικά με συμβατικά καύσιμα, στρέφεται πλέον σε νέες τεχνολογίες, με στόχο να εδραιώσει παρουσία σε αγορές που αναδιαμορφώνονται από τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.
Ο στόλος και η στρατηγική διαφοροποίησης
Σήμερα, οι εταιρείες του Οικονόμου διαχειρίζονται έναν πολυσχιδή στόλο που περιλαμβάνει:
-
47 δεξαμενόπλοια, με δύο ακόμη νεότευκτα να παραδίδονται το 2026.
-
48 bulk carriers, με δύο νέες παραλαβές εντός του 2025.
-
24 LNG carriers (μεταξύ αυτών και οι νέες παραγγελίες), εκ των οποίων τα έξι βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Η στρατηγική αυτή δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη της TMS Cardiff Gas, αλλά και στη δυναμική επιστροφή του Ομίλου στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, με διπλού καυσίμου containerships από κορυφαία ναυπηγεία.
LNG: Το καύσιμο-«γέφυρα» της πράσινης ναυτιλίας
Η επιλογή του LNG από την TMS δεν είναι τυχαία. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί το βασικό καύσιμο-«γέφυρα» για τη ναυτιλία στη μετάβαση προς την απανθρακοποίηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Intermodal, η παγκόσμια δυναμική είναι εντυπωσιακή:
-
Έως τον Μάρτιο του 2025 καταγράφηκαν 1.329 πλοία LNG-fuel capable, χωρητικότητας 110 εκατ. τόνων, αύξηση 24% σε ετήσια βάση.
-
Το 2020 ο αριθμός τους ανερχόταν σε μόλις 558, κάτι που καταδεικνύει τη ραγδαία εξάπλωση της τεχνολογίας.
-
Στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών βρίσκονται σήμερα 1.037 νέα πλοία LNG-fuel capable, χωρητικότητας 106 εκατ. τόνων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν 38% των νέων παραγγελιών διεθνώς.
Παράλληλα, η ανάπτυξη της αγοράς LNG bunkering (ανεφοδιασμός καυσίμων) είναι εντυπωσιακή, με τον στόλο των σχετικών πλοίων να φτάνει τις 32 μονάδες το 2025, από 18 μόλις το 2022. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ένα ολοένα πιο ώριμο και βιώσιμο οικοσύστημα γύρω από το LNG, με επενδύσεις τόσο από πλοιοκτήτες όσο και από λιμενικές αρχές.
Η σημασία για την ελληνική ναυτιλία
Η κίνηση Οικονόμου αποκτά πρόσθετη βαρύτητα σε μια περίοδο όπου οι παγκόσμιες νέες συμβάσεις για LNG carriers παραμένουν περιορισμένες – μόλις εννέα πλοία έχουν παραγγελθεί διεθνώς από την αρχή του 2025. Αυτό σημαίνει ότι η TMS Cardiff Gas τοποθετείται στρατηγικά σε μια αγορά με υψηλή ζήτηση αλλά περιορισμένη νέα προσφορά, αυξάνοντας τις πιθανότητες για μακροχρόνιες ναυλώσεις με ελκυστικούς όρους.
Για την ελληνική ναυτιλία, η στροφή αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ενισχύει περαιτέρω τον ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στην ενεργειακή μετάβαση και διατηρεί τη χώρα στην κορυφή των διεθνών εξελίξεων σε LNG και containerships νέας τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης: TMS Group: Νέα παραγγελία 1,4 δισ. δολαρίων για 10 πλοία LNG