No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα πρώτα βήματα που θα δώσουν κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική

Με το σταγονόμετρο τα νέα οδικά έργα στην Αττική – Σε προτεραιότητα ο κόμβος Μεταμόρφωσης, ζητούμενο το Ελευσίνα - Οινόφυτα 

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
03/07/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
A A
Τα πρώτα βήματα που θα δώσουν κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική

Καθώς το λεκανοπέδιο βυθίζεται καθημερινά σε κυκλοφοριακό χάος, γυρίζει η κλεψύδρα για τις πρώτες παρεμβάσεις που θα αποσυμφορήσουν κρίσιμα σημεία του δικτύου, όπως ο κόμβος της Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, όπου καθημερινά σχηματίζονται ουρές φορτηγών, ενώ στο ραντάρ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μπαίνουν ο Κηφισός και το Ελληνικό όπου από το 2027 θα ανοίξει τις πόρτες μία νέα πόλη.

Καθοριστικός παράγοντας όλων των ενεργειών, αλλά και των νέων έργων που έρχονται με το σταγονόμετρο στην Αττική αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Παρότι, τα τελευταία χρόνια, οι συζητήσεις επικεντρώνονται στις αναγκαίες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που όπως έχουν κατατεθεί ως πρότυπη πρόταση από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΑΒΑΞ αθροίζουν ένα κόστος 1,5 δισ. ευρώ, αυτές δύσκολα θα μπουν στο pipeline. 

Ακόμα, η απουσία χρηματοδοτικών πόρων έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» και τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, η οποία είχε μπλέξει και δικαστικά λόγω προσφυγής του δήμου Ηρακλείου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 352,3 εκατ. ευρώ. 

Τα βήματα του 2025

Επί του παρόντος, το μόνο νέο έργο στο λεκανοπέδιο, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, ύψους 70 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2025. Παράλληλα, ως το τέλος του έτους, θα έχει προχωρήσει -αν όχι και ολοκληρωθεί- η πρώτη κρίσιμη παρέμβαση για τη βελτίωση της ροής οχημάτων στην Αττική Οδό.

Όπως είπε εχθές ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο ημερίδας για τη χρηματοδότηση έργων και υποδομών, για την αύξηση της χωρητικότητας του κόμβου Μεταμόρφωσης θα δημιουργηθεί «διπλή» έξοδος, θα ανοιχτεί με λίγα λόγια δεύτερη έξοδος σε απόσταση 150 μέτρων από την υφιστάμενη, όπου σήμερα συνωστίζονται όλα τα οχήματα είτε εισέρχονται από Ελευσίνα είτε από το αεροδρόμιο.

Σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η παλαιά γέφυρα Βαρυμπόμπης, η οποία χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960 και δεν πληροί πλέον τις σύγχρονες προδιαγραφές. Η αντικατάστασή της θεωρείται αναγκαία, ωστόσο το υπουργείο αποφεύγει προς το παρόν την ανοιχτή σύγκρουση με τον δήμο Κηφισιάς, που αντιδρά στη λύση της κατεδάφισης, κυρίως λόγω της προοπτικής επιβολής διοδίων. Η αναστολή των διοδίων μέχρι το 2027 κοστίζει στο δημόσιο περί τα 25 εκατ. ευρώ ετησίως.

Επίκεινται αποφάσεις για το Ελληνικό

 

Με τη χρηματοδότηση των απαραίτητων μελετών για την «άφιξη» του μετρό εντός του Ελληνικού να βρίσκεται στο τραπέζι της συζήτησης που έχει ανοίξει με τη Lamda Development, το υπουργείο Υποδομών στρέφει το βάρος του ενδιαφέροντος στα νότια προάστια. Η μεγάλη επένδυση αναμένεται από το 2027 να φέρει ακόμα μεγαλύτερο φόρτο στις περιοχές που οδηγούν στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

Η Lamda Development έχει εκφράσει πρόθεση να συμβάλλει ακόμα και στην εκπόνηση μελετών για την είσοδο του μετρό στο ακίνητο, αλλά και να παραχωρήσει χώρο για την κατασκευή σταθμού στο πλαίσιο μελλοντικής επέκτασης προς Γλυφάδα. Πρόκειται για το αρχικό τμήμα της Γραμμής που προβλέπει σταθμούς σε Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα, με εκτιμώμενο κόστος 450-500 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και περιορίζονται στη χρηματοδότηση των μελετών. Η κατασκευή της επέκτασης εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα πόρων, με δεδομένο ότι προτεραιότητα δίνεται στη Γραμμή 4 της Αθήνας και στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.

Tags: ΑΤΤΙΚΗΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΧΑΟΣΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΤΑΧΙΑΟ

ΣχετικάΑρθρα

Η μπίρα «ξεθύμανε» το 2025: Πτώση πωλήσεων έως 4%, συγκρατημένες προσδοκίες για το 2026
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μπίρα «ξεθύμανε» το 2025: Πτώση πωλήσεων έως 4%, συγκρατημένες προσδοκίες για το 2026

26/10/2025
Ξεκινά η διαβούλευση για τον νέο οικοδομικό κανονισμό
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Το ΥΠΕΝ «ξαναγράφει» τους κανόνες του ΝΟΚ μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ

26/10/2025
Στις 1.550 μονάδες ο Γενικός Δείκτης – Μικρές διακυμάνσεις στην αγορά
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι «ήσυχες δυνάμεις» που ξεχρεώνουν και ισχυροποιούνται

26/10/2025
Γιατί τα γράμματα δεν είναι σε αλφαβητική σειρά στο πληκτρολόγιο;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ελλάδα χάνει τους ειδικούς – Η αγορά απορροφά μόνο ανειδίκευτους

25/10/2025
Crypto-σοκ: Στα 27 τρισ. δολάρια οι συναλλαγές μέσω stablecoins – Η προειδοποίηση Στουρνάρα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ραγδαία αύξηση 70% στις πληρωμές με stablecoins

25/10/2025
Η Ελλάδα έχει σχεδόν 80.000 εκατομμυριούχους – Περισσότερος πλούτος, ίδια ανισότητα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ 20ετίας για την αγορά Αμοιβαίων Κεφαλαίων – Στα 28 δισ. ευρώ το ενεργητικό

25/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Κορινθιακός Κόλπος: Οι επιστήμονες «χαρτογραφούν» αποθέματα νερού που άντεξαν αιώνες
  • Επιτεύχθηκε πλαίσιο συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας για σπάνιες γαίες και δασμούς
  • Δύο άνδρες υπό κράτηση για τη θεαματική κλοπή κοσμημάτων στο Λούβρο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.